پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| برپایی همایش تجلیل از حقوق مصرف‌کنندگان مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همایش تجلیل از حقوق مصرف کنندگان مازندران شامگاه شنبه با حضور مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، استاندار مازندران و تولیدکنندگان برتر اقتصادی مازندران در سالن بانک صادرات مازندران برگزار شد.

این همایش تجلیل در سال حمایت از کالای ایرانی می‌تواند فتح باب و زمینه ای برای پاسداشت تولید و حمایت از کالای ایرانی باشد و زمینه ای برای مقابله واحدهای تولیدی در شرایط تحریم باشد.

تامین زیرساخت‌های تولیدی در مازندران

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مازندران در این همایش گفت: در تولید کالای ایرانی باید تولید و فرهنگ خلاق داشته باشیم تا کالای با کیفیت تولید شود.

علی رضایی افزود: در جامعه تولید محور قیمت کالای تمام شده ارزان‌تر و رقابتی‌تر و با کیفیت بهتر ارائه می‌شود. فروش و بازاریابی مهم است که موقعی حرف برای گفتن داریم که زیرساخت‌ها فراهم باشد.

رضایی گفت: تقویت کالا زمانی صورت می‌گیرد که خارج شدن بازار از سیستم دولتی و تسهیل فرآیند بروکراسی است که این امر به مرغوبیت کالای ایرانی افزوده می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مازندران بیان کرد: با نگاه به ظرفیت قانونی آیین‌نامه و دستورالعمل اقدام به برنامه کوتاه مدت و میان مدت شعار هر مصرف کننده به عنوان یک حامی استراتژی و خط مشی خود را انتخاب کرد و مشارکت مردم در کشور همراه با راهبردهای نظام گام بردارند.

مقابله تولیدکنندگان با جنگ اقتصادی

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این نشست اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم که باید وقایع و رخدادها همواره با تلاش مضاعف جهت رسیدن به قله‌های موفقیت باشد.

وی افرود: برای رسیدن به استقلال در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی هزینه دارد که دشمن برای ساقط کردن نظام روش‌های مختلف را اعمال کرد اما موفق نشدند و تلاش دارند تا به زیرساخت ما ضربه بزنند.

اسلامی بیان کرد: آمریکا و متحدانش از بدو پیروزی انقلاب تاکنون علیه نظام هزینه می‌کنند که همه ما باید یکپارچه باشیم و برای رسیدن به یک قدرت سیاسی و اقتصادی تلاش کنیم و همه ید واحد شویم.

وی افزود: بنگاه‌ها و واحدهایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به صورت معنادار پایش مستمر شوند و ارتقای کیفیت خودرا حفظ کنند و همواره در مسیر ترقی باشند و بدانیم در شرایط مساوی همه مثل یکدیگر هستیم.

استاندار مازندران گفت: بنگاه‌ها و موسسات رسیدگی شود باید مقاومت کنیم تا نظام ارزی که به پول آسیب می زند شرایط را به نحو مطلوب ببریم تا یا یکپارچگی به مرحله ترقی دست یابیم.

اسلامی گفت: سال گذشته تمام واحدها رشد داشتند که مدیریت بازار و مدیریت مشتریان و وفادار کردن را تجربه کنیم که برای آن وقت بگذاریم و بازاریابی و بازار سازی را انجام دهیم.

وی گفت: رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری را هدف قرار دادیم که باید بپذیریم تولید و ضوابط و استاندارد ها و ذائقه مصرف کنند یک آیتم و ایجاد زنجیره ارزش است و باید مد نظر داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: مهارت آموزی و قابلیت‌سازی را در استان افزایش دهیم تا با رقابتی کردن تولید مانند کاهش هزینه سربار و بهینه‌سازی هزینه‌ها بوده که باید درآمدهای دولت را افزایش دهیم تا دولت با شتاب بیشتری به ارائه خدمات بپردازد.

تقویت طرح‌های حمایت از مصرف کنندگان

معاون بازرسی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور نیز در این مراسم گفت: در ممیزی‌ها علاوه بر لوح و تجلیل از واحدهای برتر نظارتها بیشتر می‌شود که ادارات باید اقدامات را بروز رسانی کنند.

میرآخورلو افزود: برای برطرف کردن مشکلات پیگیر باشیم که باید حمایت از مصرف‌کنندگان را مد نظر قرار دهیم که منطبق با قانون باشد.

وی بیان کرد: در ارائه لوح و گوهینامه واحدهای برتر سلیقه‌ای عمل نمی‌شود بلکه نظرات مممیزی‌ها استفاده که سطح رضایتمندی مشتریان سطح قابل قبول باشد و همچنین صادرات محور باشد.

میرآخورلو بیان کرد: قیمت مناسب و کیفیت برتر در قالب مشوق‌ها لحاظ شود که یکی از مشکلات تزریق قطره چکانی عرضه کننندگان کالا به بازار به واسطه تغییر قیمت ارز است که باید با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: میزان درآمد ارزی از مصرف ارزی بالاتر است که هر زمان ارز نیاز باشد در کشور وجود دارد که گشت مشترک این سازمان در این ایام آماده خدمات‌رسانی و نظارت است.

میرآخورلو گفت: در زمینه فعالیت واحدهای ملی، چهار زار واحد ملی در سطح کشور داریم که هدف را به گونه ای دیدیم که 10 درصد اهتمام لازم جهت دریافت گواهینامه را داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته 800 واحد ملی ثبت نام کردند که 123 واحد گواهینامه دریافت کردند و در ارزیابی‌ها بیش از91 درصد مصرف کنندگان رضایتمندی را نسبت به رسیدگی شکایات داشتند که باید حقوق مصرف کنندگان به نحو مطلوب رعایت شود.تهای پیام/ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.