پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| برپایی نشست شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران شامگاه شنبه با قرائت حکم انتصاب آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به عنوان مسئول شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران که از سوی آیت‌الله جنتی صادر شده قرائت شد.

این نشست با اهداف تاکید بر ثبات روزافزون جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی انقلاب، زمینه‌سازی آشنایی افزون‌تر اقشار مختلف ایران به ویژه جوانان با اهداف و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین نقش بی‌بدیل ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

تبیین نقش انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در احیای هویت دینی، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مبتلا به جهانی در سطح منطقه و جهان نیز از دیگر اهداف تشکیل این نشست راهبردی بوده است.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه ترسیم و تدوین سیاست‌های کلان، بخشی و اجرایی، بررسی و تصویب محصولات و آثار فرهنگی و هنری، مکتوب و رسانه‌ای و راه‌اندازی ستادهای استانی و شهرستانی از وظایف شورای راهبری و سیاست‌گذاری در استان‌ها است.

وی با بیان اینکه 12 کارگروه تخصصی و مرکز در شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تعریف شده است، تصریح کرد: کارگروه سیاسی، فرهنگی، هنری و تبلیغات، اقتصادی، اجتماعی، علم و فناوری، رسانه و فضای مجازی بخشی از این کارگروه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ترسیم و تدوین اهداف انقلاب اسلامی در موضوع مربوط به کارگروه و تدوین کارنامه انقلاب اسلامی از وظایف مشترک کارگروه‌ها است، افزود: افق آینده امیدبخش با نگاه به آرمان‌ها و اهداف انقلاب باید از طریق کارگروه‌ها ترسیم شود.

یوسف‌پور یادآور شد: کارگروه‌های استانی با توجه به وظایف مشترک کارگروه‌ها که برای ستاد مرکز پیش‌بینی شده است با عنایت به شراط استانی نسبت به بومی‌سازی وظایف متناسب با توان و امکان اقدام شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران در سال جاری باید برگزار شود افزود: مدیران استانی و سایر مدیران وظیفه دارند نسبت به اجرای سیاست‌ها و اهداف این سیاست‌گذاری اقدام کنند.

افتتاح 40 پروژه ورزشی در فجر چهلم

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه قصد داریم در فجر 40 بالغ بر 40 پروژه نیمه‌کاره ورزشی استان را با استفاده از اعتبارات ملی و استانی تکمیل کنیم، افزود: 25 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها در روستاها بوده که می‌تواند سبب ارتقا سرانه فضای ورزشی در روستاها باشد، گفت: مشارکت ورزشی‌ها و جوانان در دوران انقلاب و شکل‌گیری آن اثرگذار بوده که امیدواریم بتوانیم جشن 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب برپا کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این نشست با اشاره به اینکه ابعاد اصولی انقلاب و دستاوردهای آن باید برای افکار عمومی واکاوی شود، افزود: تبیین اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب باید در مساجد و حسینیه‌ها با افتخار از سوی علما و روحانیان تبیین شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که رنگ و بوی انقلاب و نشر ارزش‌های دینی باشد با اعتبارات ویژه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهره‌برداری شود، تصریح کرد: پاسخ صحیحی در مورد شبهات انقلاب در فضای مجازی ارائه شود.

احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان مازندران با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و هنری شورای مورد نظر به این نهاد واگذار شده است، افزود: باید نگاه مردم نسبت به جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب متفاوت شود و صرفا اکتفا به افتتاح پروژه‌ها نشود.

وی با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به حافظان انقلاب که نسل آینده‌ساز جامعه یعنی جوانان، دانشجویان و دانش آموزان شود، تصریح کرد: باید شعارهای انقلاب را بار دیگر برای نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین و بازگو کنیم.

مدیرکل ارشاد استان مازندران با اشاره به اینکه گرایش برنامه‌های فرهنگی و هنری سال 97 مازندران به سمت و سوی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد، افزود: اعتبارات مالی ویژه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در فجر چهلم باید تزریق شود.

عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به اینکه مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت باید به صورت منسجم درگیر برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد، گفت: ذهنیت افکار عمومی خصوصا جوانان امروز جامعه را در قالب بازنشر اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب سوق دهیم.

عبدالله رضییان رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه در بعد فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی باید چهل سالگی انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر کنیم افزود: نقش معمار کبیر انقلاب و تداوم این راه که مقام معظم رهبری بوده از نقطه نظرهای خاص تبیین و واکاوی شود.

وی با بیان اینکه قالب نقدها و نگاه‌های مردم به مسائل اقتصادی در جامعه است و در این خصوص باید پژوهش دانشگاهی در جهت نشر و باز تعریف اندیشه‌های امام راحل باید صورت گیرد، تصریح کرد: دانشگاهیان مازندران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به تبیین دستاوردهای نظام و اندیشه‌های امام راحل نقش آفرینی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر خنثی‌سازی اهداف استکبار در راستای انقلاب و نظام از سوی نهادهای فرهنگی، افزود: دشمن تلاش دارد با تحریم اقتصادی، دستاوردهای نظام، انقلاب و شهدا را خدشه دار کند.

رضییان با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا و حمایت از کالای ایرانی مدنظر مقام معظم رهبری باید باور همه مسئولان و مردم قرار گیرد، تصریح کرد: با استفاده از کالای ایرانی باید نقش آفرین موثر در حمایت از تولیدات باشیم.

صادق علی رنجبر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه دشمن با ترفندهای گوناگون می‌خواهد کاری کند که ایرانی‌ها چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را مشاهده کنند، افزود: دشمن هدف اساسی خود را برای مدار براندازی قرار داده و باید در این راستا ظرفیت فکری مخاطبان از طریق رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی اجتماعی بالا ببریم.

وی با بیان اینکه برخی مواقع دانشجویان در ادبیات ما نسبت به انقلاب مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین رسالت شورا باید هدایت نسل نو به سمت دستاوردها و اهداف انقلاب باید باشد.

رنجبر با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی در محیط‌های علمی باید در راستای تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب باشد، افزود: آستانه تحمل مدیران در برابر افکار عمومی برای تبیین دستاوردهای انقلاب باید بیشتر باشد.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مهمترین نقش را در تبیین سیاست‌های انقلاب در فجر چهلم را باید به مردم بدهیم گفت: نقش مشارکت مردم در برنامه‌های جشن انقلاب باید مضاعف شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ما در تبیین دستاوردهای انقلاب باید به صورت جهادی باشد، تصریح کرد: استفاده از ابزار هنر در روشنگری اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب بسیار موثر خواهد بود.

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه حضور اثرگذار بانوان در فراخوان‌های نظام و رهبری در قالب نمایشگاه عکس حضور بانوان در انقلاب به منصه ظهور خواهیم رساند، افزود: باید به مطالبات نسل جوان پاسخگو باشیم و نشاط را به نوعی به جوانان تزریق کنیم تا طعم مردمی بودن انقلاب برای جامعه احساس شود.

وی با بیان اینکه مطالبات کف خیابان‌های دانشجویان و جوانان باید توسط اساتید اهل فن در دانشگاه‌ها تبیین شود، تصریح کرد: مردم علاقه‌مند هستند با ابزار هنر، دستاوردهای انقلاب را بازگو کنند.

حجت‌الاسلام عباس علی ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز استانداری مازندران در این نشست با اشاره به اینکه مطالب ارائه شده در نشست، تخصصی، دارای ایده بوده و ضمانت آن باید اجرایی شود، افزود: جایگاه انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی باید واکاوی و نگاه هدفمندانه باشد.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای تقویت گستردگی و جامعیت دستاوردهای انقلاب باید از تشکل‌های کشاورزی، غیردولتی و مردمی استفاده بهینه کنیم، گفت: هسته علمی تخصصی تشکیل تا مطالب مربوط به هر کمیته را پردازش و در اختیار ستاد قرار دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب در بخش کشاورزی و روستایی قابل دفاع است، افزود: محصولات کشاورزی در قبل انقلاب 18 میلیون تن بوده و اکنون 118 میلیون تن است که به نسبت جمعیت کشور همچنان سرانه محصولات کشاورزی هر ایرانی است و در برخی محصولات اکنون مازاد تولید داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه همه امکانات زیربنایی در روستاها در شهرها است، تصریح کرد: آبادانی روستاهای استان و کشور به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

حیدرپور با تاکید بر تقویت وفاق در داخل کشور، افزود: دستاوردهای انقلاب به صورت هدفمند و اصولی با هدف تقویت نشاط در جامعه باید بازتعریف برای نسل جوان شود.

سید عنایت احمدی معاون خبر شبکه تبرستان با اشاره به اینکه در مازندران رویدادهایی بسیار خوبی در حال انجام است که متاسفانه از آن بی‌خبر هستیم، گفت: استاندار به فرمانداران دستور دهد تا نسبت به رسانه‌ای کردن اقدامات مطلوب در شهرستانها صورت دهد.

وی با بیان اینکه 38 برنامه رادیویی و تلویزیونی در حال ضبط در حوزه فجر چهلم در شبکه استانی مازندران هستیم، تصریح کرد: بانک اطلاعات مناسبی از تولیدات مازندران نداریم که رسانه‌ها بخواهند نسبت به آن اطلاع رسانی کنند.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه از خرد جمعی با توجه به شیوه نامه ارسالی و کار محتوایی بتوانیم چهلمین سال انقلاب را متفاوت صورت دهد، افزود: رسانه‌ها با شیوه‌های آگاهی بخشی متنوع باید دستاوردهای انقلاب را بازتعریف کنند.

وی با بیان اینکه معرفی نقشه دشمن علیه دستاوردهای انقلاب باید در چهلمین سال پیروزی انقلاب به مردم باید صورت گیرد، تصریح کرد: دشمن هدف دارد برای ایجاد بی ثباتی در منطقه و ایران اقدام به براندازی کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاه‌ها باید دستاوردهای انقلاب، سیاست‌های نظام، اهداف و کارکردهای انقلاب از سوی معلمان و اساتید دانشگاهها تبیین شود، افزود: با القائات درست باید جلوی دروغ پراکنی و تخریب افکار عمومی جامعه توسط دشمنان را بگیریم.

اسلامی با بیان اینکه باید مردم خودشان نسبت به رفع مشکلات اقتصادی جامعه خود از طریق توانمندسازی مردم صورت دهیم، تصریح کرد: مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید در حوزه تولیدات داخلی و مردم محوری نقش آفرین باشند.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این نشست با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را باید بازخوانی، بررسی و تبیین کنیم، افزود: اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و اهداف نظام جمهوری اسلامی صرفا نباید اکتفا به امسال شود.

وی با بیان اینکه دشمن مرتب با القا شبهات، جوسازی و سیاه نمایی قصد دارد افکار جوان ایرانی را از دستاوردهای نظام خدشه‌دار کند، گفت: وظیفه داریم برای پاسداری از خون شهدا و دستاودرهای انقلاب باید نقش آفرین واقعی باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با ایجاد هماهنگی بین دولت و سایر قوا بتوانیم نسبت به برگزاری دستاوردهای انقلاب نقش آفرین باشیم، تصریح کرد: بسیار از ایردهای صورت گرفته در انقلاب را باید بررسی و برطرف کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.