پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| برپایی جشن گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم جشن گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد مازندران با هدف دستگیری و کمک به زندانیان دیه، مهریه و مالی غیرعمد شامگاه یکشنبه با حضور نائب رئیس ستاد دیه کشور، استاندار مازندران، رئیس کل دادگستری استان و جمع کثیری از خیران مازندرانی در ساری  برگزار شد.

علی غم‌گسار مسئول نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران گفت: این ستاد با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان از سال 82 در استان تاسیس شده است.

وی افزود: با کمک خیران، مردم و مسئولان استانی سال گذشته 285 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های مازندران آزاد شدند.

مسئول نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 700 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، افزود: با همکاری ستاد دیه، خیران نوعدوست، مردم و مسئولان بالغ بر چهار هزار و 563 زندانی دیه مازندران از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

غم‌گسار با بیان اینکه با تبلیغات شبکه تبرستان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون زمینه آزادی 14 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم شد گفت: امیدواریم بتوانیم امسال زمینه آزادی بخش اعظمی از زندانیان دیه مازندران را در ماه مبارک رمضان فراهم بیاوریم.

یساقی نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور نیز با اشاره به اینکه ستاد دیه نهادی مردمی، خوشنام و مورد تایید مقام معظم رهبری و وثوق مسئولان نظام است، افزود: امسال مقام معظم رهبری بالغ بر 400 میلیون تومان به این ستاد مردمی کمک کردند.

وی با بیان اینکه حضور در اجتماع کمک به همنوعان و نوعدوستی بالاترین ارزش انسانی است، گفت: قلب انسان مومن باید برای همنوع بتپد.

یساقی در این مراسم مبلغ 100 میلیون تومان و استاندار مازندران بالغ بر 50 میلیون تومان برای کمک به زندانیان دیه مازندران اختصاص دادند.

اجرای قوانین مجازات جایگزین حبس

به گزارش تسنیم حجت الاسلام محمد علی تقوی‌فرد رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اقدام خیرخواهانه مردم مازندران سبب آزادی جمع کثیری از زندانیان غیرعمد شده است، افزود: مجازات جایگزین حبس باید از سوی قضات جدی گرفته شود تا بی‌جهت و به دلیل مبلغی اندک، فرد با آبرو وارد زندان نشود و حبس‌زدایی در این بخش اجرایی شود.

وی با بیان اینکه همه ما در دستگاه قضا نسبت به احکام صادره مسئول هستیم خطاب به قضات تاکید کرد: بیش از 600 زندانی مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های مازندران محبوس هستند که می‌توان با تدبیر بیشتر نسبت به آزادی بخش کثیری از آنان از طریق رای قضات به صورت قانونی و مهربانانه اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه کمک به همنوع در آیات و روایات قرانی به کرات آمده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی بخش اعظمی از زندانیان جرائم غیرعمد استان گام برداریم.

محمد اسلامی  استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جشن گلریزان اقدام پسندیده‌ای است که زمینه انجام فعالیت‌های خیرخواهانه را برای انسان در ماه رمضان فراهم می‌کند، افزود: قضات باید نسبت به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات زندانیان آزاد شده از زندان‌های استان و تامین اشتغال و اعطای تسهیلات به آنان کمیته‌ای در این راستا به صورت ویژه در مازندران تشکیل و اجرایی می‌شود.

در این مراسم از سوی خیران و مسئولان استانی بالغ بر 3 میلیارد ریال کمک نقدی برای آزادی زندانیان دیه استان جمع‌آوری شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.