پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| باورهای دینی مدارس مازندران تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، مسئولان استانی در دفتر معظم له برگزار شد.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این نشست گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری مهم،  واجب و پسندیده است که هم مردم و مدیرانی که مسئولیت یک اداره را بر عهده دارند باید جدی بگیرند.

ماینده ولی فقیه در مازندران افزود: دشمنان اسلام با هر سلاح و فرصتی قصد ضربه زدن به نظام را دارند که نباید بگذاریم اعتقاد، ایمان و باورها در جامعه سست شود و بدانیم همه در جامعه اسلامی مسئول هستیم.

وی بیان کرد: برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باید خانواده، مدرسه و محیط را جدی بگیریم که جامعه نقش مهمی در این زمینه دارد. در اجرای وظایف اگر اعتقاد پایه‌گذاری نباشد فایده ای ندارد پس در جامعه به دنبال مسائل ریشه‌ای باشیم و علل و معلول‌ها را شناسایی کنیم.

طبرسی گفت: در هر جایگاهی که قرار داریم امربه معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم که تاکید ما بر تشکیل سازمان و وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی بیان کرد: در ادارات برنامه‌ها اجرا شود و مدیران در زمینه اجرای این فریضه مهم بیشتر توجیه شوند. برخوردها نیز باید قانونمند باشد تا یک جامعه سالم داشته باشیم.

وی بیان کرد: دشمنان قبل و بعد از انقلاب حجاب را جز خرافات پنداشتند که باید فلسفه درست عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

نظارت بیشتر آمران به معروف به کارکرد مدیران دستگاه‌ها

حسن خیریان پور معاون استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه در جامعه بسیاری از مفاهیم، مصادیق و تعاریف جایگاه خود را از دست داد که برای اداره امور جامعه باید برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت، دقت و مراقبت کنیم، افزود:در اندیشه سیاسی اسلام اصل امر به معروف و نهی از منکر یک اصل نظارتی برای اداره امور جامعه و کشور است.

وی افزود: متاسفانه در اجرای این اصل نظارتی همه محافظه کارانه عمل می‌کنیم که باید بی تفاوتی را از بین ببریم.

سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است که متاسفانه امروزه به این موضوع مهم بی تفاوت شدیم.

وی بیان کرد: دستورالعمل و بخشنامه به اندازه کافی وجود دارد و 26 دستگاه با 300 مصوبه در این راستا فعالیت دارند اما دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

میرفیضی بیان کرد: باید با نظر کارشناسانه، دقیق و هوشمندانه آسیب‌ها را درست و به موقع شناسایی کنیم تا شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم.

ترویج بی‌ایمانی در جامعه هدف اصلی استکبار

معاون دادستان مرکز استان نیز گفت: امروز دشمن خلال دندان را تحریم می‌کند اما فضای مجازی را آزاد گذاشته است که باید بدانیم به دنبال بی ایمانی در جامعه است.

محمدزاده افزود باید بدانیم ریشه عفاف و حجاب در حیا بوده که مجوزهای فروش لباس بانوان و موادآرایشی باید به خودخانم‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده درپرونده‌های قضایی بیشترین مشکلات اخلاقی ریشه در خود خانواده است و دستگاه قضا و نیروی انتظامی آخرین مرحله دربحث رفع مشکلات هستند که اجرا و نظارت فریضه امر به معروف و نهی از منکر می تواند مشکلات جامعه را کاهش دهد.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.