پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| افزایش قارچ گونه واحدهای آزادپز اقتصاد نانوایان مازندران را مخدوش کرده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمد جعفری امروز در جلسه کارگروه آرد و نان مازندران اظهار داشت: سرانه نانوایی در کشور به ازای هر 1300 نفر یک واحد و در مازندران به ازای هر 750 نفر یک واحد نانوایی است.

وی افزود: میانگین روزانه پخت نان در کشور به ازای هر نانوایی حدود 10 کیسه و در مازندران 3 تا 5 کیسه است.

جعفری با اشاره به وجود چهار هزار و 200 واحد نانوایی در استان که نیمی از آن مازاد بوده است، تصریح کرد با توجه به قانون حذف فاصله صنفی در یک سال گذشته 400 واحد نانوایی آزادپز جدید به این آمار اضافه شد که به شدت اقتصاد خبازان را آسیب‌پذیر کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: باید برای قانون حذف فاصله صنفی در استان با توجه به عدم تناسب عرضه و تقاضا تصمیم‌گیری جدی صورت پذیرد.

جعفری فقدان شاخص برای کیفیت نان را دلیل اصلی تفاسیر متناقص از نان کیفی عنوان کرد و گفت: از آنجایی‌که کیفیت یک موضوع نسبی است یک نان از نظر فردی ممکن است مرغوب و از منظر فرد دیگری بی‌کیفیت و نامرغوب باشد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور ، آموزش نانوایان را یکی از شاخص‌های ارتقا کیفیت نان دانست و گفت: در خصوص آموزش نانوایان با توجه به اقدامات صورت گرفته متاسفانه ما با کمبود مربی کار بلد در حوزه نان روبه‌رو هستیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.