پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| اشتغال مولد در استان مازندران تقویت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی  اقتصاد مقاومتی  مازندران اظهار داشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان دوره جدیدی پایه‌گذاری شد به معنای واقعی محرک‌های اقتصادی را شناسایی کنیم و پروژه‌های را انتخاب کنیم که چهار آیتم مردم‌محور ، دانش محور ، درون زا و برون نگر را داشته باشد.

وی افزود: یک سند 12 محور با برنامه‌های محوری تبیین شد و هر مدیرکل با همراهی فرماندار آن شهرستان  وظیفه مراقبت و پایش محرک‌های اقتصادی را بر عهده دارند.

اسلامی بیان  کرد: برنامه ارتقای بهره‌وری در حوزه معدن با ایجاد زنجیره مواد اولیه و توسعه صنایع اولویت‌دار معدنی با احداث کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی است  که 850 شغل پیش بینی شد.

وی افزود: در حوزه صنایع فعال‌سازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی  تکمیل ، طرح‌های نیمه تمام واحدهای تولیدی بازسازی و نوسازی صنایع  متوسط و بزرگ ،راه اندازی  مجددواحدهای تملیکی بانکها است.

استاندار مازندران گفت: دو هزار  و 600 واحدتولیدی داریم که برخی در حال احداث کامل هستند و از این تعداد هزار واحد از ده تا 100 درصد فعال هستند که مشکل ما در این حوزه تملک بانکها است .

وی افزود:حلقه مفقوده در استان داریم که فعالان اقتصادی و تولید و اشتغال را ماندگار نگه داریم و بازار را از پیش تعیین کنیم الزاما پول رفع کننده مشکل اقتصادی نیست.

اسلامی افزود: افزایش روابط بین الملل و روابط با سازمان‌های بین المللی از دیگر اهداف ما بوده که تلاش داریم با توجه به ظرفیت دریای خزر  برای صادرات نقش متفاوتی قائل شویم که اتاق بازرگانی تلاش دارد موانع را رفع کند و زمینه توسعه صادرات را افزایش دهد.

استاندار مازندران تصریح کرد: محوریت بعدی بخش انرژی و توسعه ظرفیت نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی است که بهره برداری از قابلیت اسکله نفتی نکا و خط انتقال شمال است که بر نیروگاه‌های کوچک تمرکز کردیم.

اسلامی افزود: در زمینه ارتقای توان تولید، توسعه زراعت چوب، توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، توسعه تولیدات گلخانه ای و هیدوروپونیک،گلهای زینتی و محصولات جالیزی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه برون گرایی اقتصاد توسعه شبکه ریلی، حمل و نقل دریایی، جاده ای و هوایی در دستور کار بوده و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از سیستم‌های مدرن بازیافت پسماند و احیا و بهسازی بافت های شهری با هدف زیباسازی مناظر از دیگرمحورهای قابل پیگیری است.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.