پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| ارتباطات اقتصادی ایران و روسیه تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله مهاجر دارابی امروز در نشست معاون همکاری‌های بین‌المللی استانداری ولگاگراد روسیه با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران اظهار داشت: استان ولگاگرد روسیه با قرار گرفتن در جنوب روسیه بسیار اهمبت دارد که به عنوان استان هدف اقتصادی انتخاب شد.

وی افزود: برپایی سه نمایشگاه در روسیه موجب آشنایی بیشتر مازندران با استان ولگاگراد شد تا با وجود ظرفیت ولگاگراد و مازندران در زمینه ارتقای تجاری در استان گام برداریم. با توسعه صادرات و همکاری کردن در این امر همه استان‌های منطقه جنوب روسیه را میتوانیم پوشش دهیم.

مهاجر گفت: استاندار و مدیران مازندران برنامه‌های خوبی را جهت صادرات دارند که باید مشکلات پیش رو را برداشته و ارتباط تجاری را جدی تر از گذشته کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط کشور ایران و روسیه ارتباط خوبی بوده و در حوزه سیاسی به هم نزدیک شدند اما در زمینه اقتصادی کمی دور هستند که تقویت میان استان‌ها می تواند به توسعه در حوزه اقتصادی کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: با پیگیری چند سال گذشته توافقات کلی و نهایی جهت حقوق گمرکی میان این دو کشور صورت گرفت و همچنین با خروج یک طرفه آمریکا از برجام در حوزه بانکی مشکلی با کشور روسیه نداریم.

وی افزود: می‌توانیم زمینه تجارت را نقدی و یا تهاتر بیشتر کنیم و مازندران در زمینه گرشگری ظرفیت زیادی دارد و در حوزه مختلف می‌توانیم زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

مهاجر گفت: از تیم اقتصادی روسیه می‌خواهیم حضور تولید کننده را در استان ولگاگرد جدی بگیرند تا در حوزه تجارت جدی وارد شویم.

1000 کارخانه صادراتی در ولگاگراد روسیه فعال است

ولادیمیر شکارین در این نشست اظهار داشت: دو استان ولگاگراد و مازندران دارای ظرفیت خوبی بوده که با توجه به نشست‌های اقتصادی بتوانیم روابط را در یک حالت خوب حفظ کنیم.

وی افزود: طبق مذاکرات یک موافقت‌نامه جهت توسعه روابط اقتصادی امضا می‌شود که در طول سفر با واحدهای مختلف آشنا شده و استان ولگاگراد با 114 کشور دنیا در ارتباط است و محصولات مختلفی را صادر می‌کند و بیش از هزار کارخانه فعال صادراتی دارد.

ولادیمر شکارین گفت: در نمایشگاه دائمی محصولات مختلف مازندران ارائه می‌شود که آمادگی داریم شرکت کنندگانی که از روسیه به ایران صادر می‌کنند حمایت کنیم.

وی افزود: ظرفیت علمی و پژوهشی ولگاگراد بالا بوده و برخی از ایرانی‌ها در حال تحصیل هستندکه در این زمینه امیدواریم تعداد تحصیل کنندگان بیشتر شود.

نماینده اتاق بازرگانی استان ولگاگراد نیز گفت: این سفر مقدماتی بوده تا زمینه سفر استاندار ولگاگراد فراهم شود.

وی افزود: مازندران رشد و توسعه خوبی دارد که زیرساخت‌های جدید این استان همانند ولگاگراد است که می‌توان جهت رشد و توسعه آن استفاده کرد.

نماینده اتاق بازرگانی استان ولگاگراد گفت: این سفر مقدماتی است که تا زمینه سفر استاندار ولگاگراد فراهم شود.

تکاچنکو وادیم افزود: مازندران رشد و توسعه خوبی دارد که زیرساخت‌های جدید این استان همانند ولگاگراد است که می توان جهت رشد و توسعه استفاده کرد.

در این نشست فعالان اقتصادی مازندران ظرفیت واحدهای تولیدی خود و مشکلات پیش رو جهت مبادلات اقتصادی با روسیه را مطرح کردند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.