پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| آمریکا به معاهدات بین المللی پایبند نیست

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسعود سلطانی‌فر در اختتامیه اجلاسیه مدیران کل ورزش و جوانان مازندران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان شفاف و مدبرانه تأکید کردند که گر چه به بدعهدی آمریکایی‌ها مطمئن بوده‌ایم اما در صورت پایبندی سایر کشورهای متعهد در این معاهده و حفظ منافع جمهوری اسلامی در این معاهده باقی خواهیم ماند.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهد که آمریکا به هیچ‌ یک از معاهدات بین‌المللی پای‌بند نیست و ناقض حقوق کشورهای دیگر است.

سلطانی‌فر تأکید کرد: اصول و مبانی و دستاوردهای برجام همچنان وجود دارد و با خروج آمریکا محدودیتی از جهت صادرات نفت در حال حاضر وجود ندارد.

وی به مذاکرات با کشورهای دیگر طرف معاهده اشاره کرد و گفت: خواستار این شده‌ایم که در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران و بهبود روابط و تعاملات بانکی مشکلی پیش نیاید و تا این مهم محقق باشد استمرار حضور ایران در برجام برقرار خواهد بود.

سلطانی‌فر به وضعیت روانی و تبلیغاتی اقتصادی کشور در یک ماه اخیر پرداخت و گفت این دسیسه و توطئه مشخص که از ماه گذشته در زمینه قیمت ارز و سکه پیش آمد که دولت تدبیر و امید با پیش‌بینی چنین روزهایی قیمت ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را تصویب و اعلام کرد و بدین لحاظ در تأمین ارز مشکلی وجود ندارد.

وی مجموع درآمد ارزی کشور در سال گذشته با توجه به 50 میلیارد دلاری حاصل از درآمد نفتی و 47 میلیارد دلاری حاصل از صادرات غیرنفتی را 97 میلیارد دلار برشمرد و گفت: ارز مورد نیاز برای فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی کشور 70 میلیارد دلار است.

وزیر ورزش و جوانان میزان ذخایر ارزی کشور بر اساس آخرین اعلام صندوق بین‌‌المللی پول را 108 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: طبق گزارش بانک مرکزی در یک ماه گذشته 6.5 میلیارد دلار ارز به متقاضیان ارز اختصاص داده شد که چهار میلیارد آن پرداخت شده است و کشور قدرت تأمین تقاضای ارز هر وارد‌کننده‌ای را دارد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.