پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|سرانه فضاهای مطالعاتی در شرق مازندران پائین است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی‌محمد شاعری امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تأکید بر ارتباط مؤثر بین کتابخوانی و بهبود وضعیت زندگی مردم اظهار داشت: کتاب بهترین وسیله برای بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند، علوم نافع و افزایش بهره‌وری است.

وی افزود: تقویت پایه‌های فرهنگ با ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه امکان‌پذیر است، اگر به دنبال فرهنگ‌سازی عالمانه برویم، به اهداف خود یعنی همگانی ساختن ارزش‌های متعالی در جامعه دست می‌یابیم.

شاعری با اشاره به رهنمودهای مستمر مقام معظم رهبری در امر مطالعه و بازدید ایشان از سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بازدید تأکید کردند که بهترین کتاب‌ها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند؛ امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد.

وی با بیان اینکه بین کتاب‌خوانی و بهبود وضعیت زندگی ارتباطی دوسویه وجود دارد، اذعان داشت: فرصت زندگی برای تجربه همه امور بسیار کم است و کتاب بهترین وسیله برای بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند، علوم نافع و افزایش بهره‌وری است تا به‌این‌ترتیب دستیابی به سعادت را برای انسان اهل مطالعه فراهم آورد.

شاعری بر لزوم توسعه کتابخانه‌های عمومی و افزایش سرانه فضای مطالعاتی به‌ویژه در شرق استان تأکید کرد و گفت: تعادل شایسته‌ای بین جمعیت مردم با تعداد کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد و برای رفع این مشکل باید چاره‌ای اندیشید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز گفت: برای گسترش اقدامات اثربخش در حوزه فرهنگ به کمک نمایندگان مجلس نیازمندیم تا به سطح ارزنده‌ای از خدمات کتابخانه‌ای برسیم.

آرزو ولی پور افزود: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در رأس دستگاه‌های متولی فرهنگ به اندیشه‌های جوانان طراوت ایمان، آگاهی و انقلابی گری را بچشانند به‌شرط آنکه حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت گیرد.

ولی پور با تشریح برنامه‌های سال گذشته و برنامه‌های آتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان داشت: انگیزه کافی برای تحول بنیادین در حوزه کتاب‌خوانی وجود دارد و مردم نیز ثابت کرده‌اند که اهل کتاب و مطالعه هستند؛ امیدواریم بتوانیم با افزایش سرانه فضای کتاب‌خوانی با کمک دولت و مجلس، حلقه وصل با مردم را قوی‌تر کنیم.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.