پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|روحیه شب زنده داری و فیوضات شب‌های قدر در مردم تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با دعوت مومنان به تقوای الهی، اظهار داشت: اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان باید برای همگان تبیین شود.

وی افزود: امیدواریم در ماه رمضان بتوانیم بهره‌های وافی و کافی در فیوضات آن داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه در ابعاد مختلف می‌توان اهمیت ماه مبارک رمضان را بررسی و جستجو کرد، تصریح کرد: فضیلت و بزرگی ماه صیام قابل اهمیت و توجه برای آحاد جامعه دینی و ارزشی باید باشد.

قاسمی با بیان اینکه پیامبر اسلام از عظمت و بزرگی ماه رمضان بیان کردند، افزود: نفس کشیدن در ماه مبارک رمضان نوعی تسبیح خدا بوده و خواب در این ماه عبادت است.

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه نفس کشیدن شخص روزه دار در ماه مبارک رمضان نوعی عبادت محسوب می‌شود، تصریح کرد: دعا در ماه صیام مورد اجابت واقع می‌شود و سبب تزکیه نفس در انسان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوری از گناه بهترین و برترین اقدام مناسب در ماه مبارک رمضان است، افزود: اگر بنا باشد در مکتب مولای متقیان باشیم و پایدار بمانیم باید دوری از گناه، با تقوایی را انسان در ماه رمضان در خود تقویت و مضاعف کند.

قاسمی با اشاره به اینکه خداوند به احترام ماه مبارک رمضان درهای جهنم را بسته است، تصریح کرد: مردمان روزه دار باید از این فرصت طلایی عطا شده از سوی خداوند به مردم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه هفته‌های پایانی ماه مبارک رمضان که مصادف با شب‌های قدر بوده دارای فضائل فراوانی است، افزود: جمعه‌های ماه مبارک رمضان نسبت به ماههای دیگر دارای ویژگی خاص و ویژه ای است.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اهمیت لیالی قدر، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت در دهه پایانی ماه مبارک رمضان بساط خواب در شب را جمع آوری کرده و در شب به عبادت پرداختند.

قاسمی با بیان اینکه لیالی قدر را در بیداری باشیم تا بتوانیم درک کنیم، تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند در شب 19 ماه مبارک رمضان خداوند بر حالات بندگانش باخبر می‌شود و خداوند در این شب گناهان آنان را می‌بخشد.

وی با اعلام اینکه گناهان شارب الخمر و قطع رحم کننده در شب‌های قدر بخشیده نخواهد شد، تصریح کرد: باید دلهای زنگار خود را در این شب‌ها صیقل دهیم و از خداوند باری تعالی بخواهیم تا خداوند ما را نجات دهد و اهل بیت را واسطه فیض قرار دهیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ایام ضربت خودن و شهادت مولای متقیان عالم را در هفته پیش روی داریم، افزود: در فضیلت امیرمومنان هر اندازه بیان شود بسیار کم گفتیم و باید نسبت به نشر فرهنگ علوی و زینبی در جامعه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه واقعه 15 خرداد 42 نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که استکبار جهانی جرسومه فساد بوده و توطئه‌های ننگینی را در این مملکت ببار آوردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه امام راحل هیچگاه نگذاشت شاه اقدام به ستیز با اسلام کند، گفت: قیام خونین 15 خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بوده و به برکت این قیام و حرکت شجاعانه پیروزی انقلاب، لایجه انجمن‌های ولایتی مدنظر شاه استکباری ملغی شده است.

قاسمی با بیان اینکه 14 خرداد 68 سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده است، افزود: سالروز ارتحال ایشان بیش از ده میلیون نفر در تشییع جنازه معمار کبیر انقلاب حضور یافتند و این حضور باشکوه در طول تاریخ رقم خورده که مردم با مقتدا و رهبر خود داشته باشند.

خطیب جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به اینکه نخستین جلسه مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی (ره) یک معجزه عجیبی بوده است، تصریح کرد: در کشور اسلامی ایران خبرگان رهبری، جانشینی برای نظام انتخاب کرده و مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر معظم انقلاب پس از معمار کبیر انقلاب انتخاب کردند.

قاسمی با بیان اینکه از سوی مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای باخدای کشتی انقلاب انتخاب شده و تمام حربه‌های استکباری نقش بر آب شده است، افزود: کشور ما با تمام نا امنی‌ها با تدبیر مقام معظم رهبری در امنیت قرار دارد و به برکت جایگاه ولایت مطلقه فقیه باید قدردان باشیم و گوش به فرمان ولی فقیه زمان داشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: این روز بار دیگر نکبت اسرائیل و رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان خواهد رسید و ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان اعتراض خود را به جنایات غزه اعلام خواهند کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت ایران و اسلامی روز قدس به خیابان‌ها خواهند آمد، تصریح کرد: شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در روز قدس را مردم روزه دار ایران اسلامی سر خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تقدیر از قدرشناسی خادمان ملت است، افزود: یکی از مسئولان استان که خدمتی مضاعف به شهر ساری داده است مهدی عبوری شهردار جهادی، انقلابی و برادر سه شهید است که باید قدردان زحمات وی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه ساری در سالهای اخیر خاصیت مرکز استان بودن خود را نداشته است، تصریح کرد: ساری هنوز به حق واقعی خود نرسیده و همه مسئولان استانی باید فضا را برای تقویت عملگرایی و توسعه فعالیت شهری ساری را به مدیریت شهری مرکز مازندران فراهم کنند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.