پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت ۴۶۳۵ مدرسه با همکاری بنیاد برکت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار و روستایی در کشور ۴ هزارو ۶۳۵  مدرسه با مشارکت مجموعه بنیاد برکت و بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شد و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در این مدارس درحال تحصیل هستند.

«سید امیرحسین مدنی» امروز یکشنبه اول مهر، با حضور در مدرسه خرماکلا قائمشهر زنگ مدرسه تحت حمایت بنیاد برکت در این روستا را به صدا در آورد.

وی در آیین افتتاح و بهره‌برداری مدرسه مرحوم  اصغرزاده بنیاد برکت روستای خرما کلا، با اشاره اینکه خرماکلا آخرین روستایی است که رئیس جمهور شهید در آن حضور داشت از این روستا به عنوان یک الگو برای کشور یاد کرد.

مدنی در این مراسم از افتتاح مدرسه برکت و برنامه‌های این ستاد برای توسعه عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در جمع دانش‌آموزان این مدرسه افزود: برخی انسان‌ها آنقدر بزرگ بودند که منشاء تحول در کشور شدند و شهید رییسی در راه خدمت به کشور به شهادت رسید و سه روز قبل از شهادتش در این مدرسه حضور داشتند.

مردم خرماکلا در کشور معروف بوده و این مهم موجب حضور رییس جمهور در این روستا شد.

ساخت ۴۶۳۵ مدرسه با همکاری بنیاد برکت

وی ادامه داد: به مناسبت اول مهر ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار برای مناطق کمتر برخوردار کشور ارسال شده و در اختیار دانش آموز کشور قرار گرفته است. همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۵۰۰ مدرسه جدید تحت حمایت بنیاد برکت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: امسال با هدف گذاری انجام شده، در اجرای ۸۰ هزار طرح خرد، نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع گذاشته شده است.

مدنی افزود: تا کنون نزدیک به ۳۴ هزار طرح خرد اشتغال‌زایی  در کشور اجرا شده و در آمار اشتغال زایی، سهم استان مازندران نزدیک به ۱۴ هزارو ۵۰۰ طرح خرد بوده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز با برنامه‌ریزی انجام شده حمایت از طرح‌های کوچک را در مازندران انجام‌می‌دهیم و یکی از کارهای بسیار خوبی که در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید در حال انجام است، اجرای فناورانه در تولیدات است.

تمایز مدرسه خرماکلا از لحاظ آموزش متفاوت، کار آفرینی و سبک ایرانی اسلامی

نادعلی زاده مدیر تعاونی برکت روستای خرماکلا نیز در این مراسم گفت: کلنگ احداث این مدرسه با همت خانواده مرحوم اصغر زاده زده شد که در ساخت مشارکت داشتند.

وی افزود: مدرسه خرماکلا از لحاظ اموزش متفاوت، کار افرینی و سبک ایرانی اسلامی، متمایز بوده و فضای آموزشی مهارتی دارد که امید است دانش آموزان بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

مدیر تعاونی برکت روستای خرماکلا گفت: توجه به این روستا موجب رشد اقتصادی شده و امیدواریم نهضت ساخت مدارس ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مجتمع آموزشی خرماکلا علاوه بر کلاس درس دارای زمین چمن ورزشی، آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی روباز، آلاچیق و حیاط پویا است و در دو مقطع ابتدایی تا متوسطه اول برای دانش اموزان دختر و ‌پسر اقدامات آموزشی متعددی انجام می‌دهد.

ساخت ۴۶۳۵ مدرسه با همکاری بنیاد برکت

روستای خرماکلا  روستایی که شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه روز قبل از شهادت طی سفر استانی به مازندران در آنجا حضور یافت که با شادمانی و جشن مردم روستا همراه بود؛ اینک پس از شهادت آیت الله رییسی مقرر شد در مهر ۱۴۰۳ این مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری برسد . امروز بنا به وعده داده شد در نخستین روز سال تحصیلی زنگ مدرسه در این محل به صدا در آمد.

 مجتمع آموزشی برکت مرحوم «حاج حسن اصغرزاده» روستای خرماکلا قائمشهر، از پروژه‌های مهم این شهرستان بود که در دور دوم سفر استانی هئیت دولت به استان مازندران و با حضور سید محرومان و هئیت همراه افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.