پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت یادمان ۲ شهید گمنام در منطقه هفت تپه

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار پاسدار عبدالله ملکی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران از کلنگزنی یادمان دو شهید گمنام در منطقه هفت تپه خبر داد و گفت: سال گذشته و اوایل سال جاری دو شهید گمنام در هفت تپه خاکسپاری شد و صبح امروز کلنگ ساخت یادمان دو شهید گمنام با حضور سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، سردار شاه چراغی فرمانده سپاه قم، مسئولین محلی، استانی و عشایر منطقه زده شد.

وی تصریح کرد: یادمان دو شهید گمنام توسط جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی مازندران به همت و همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه، سپاه کربلا و حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته می‌شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه یادآور شد: با کمک سپاه کربلا و مسئولان استان حسینیه‌ای در کنار یادمان شهدا ایجاد شده تا در مواقع اعزام، کاروان‌ها به راحتی از محل بازدید و به زیارت دو شهید گمنام بروند.

سردار عبدالله ملکی با اشاره به اینکه هفت تپه منطقه عمومی شوش خوزستان محل آموزش و پشتیبانی لشکر ویژه ۲۵ کربلا در زمان ۸ سال دفاع مقدس بوده، اظهار کرد: سال‌ها رزمندگان مازندرانی و فرماندهان در این مکان مستقر و کار می‌کردند و بعد از دفاع مقدس هفت تپه تخلیه و با کمک‌های مالی مردم مازندران سنگرهای هفت تپه، پشتیبانی، آشپزخانه، حمام، محل گردان‌ها و مهندسی و ستاد بازسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر با همت مسئولان لشکر ۲۵ کربلا، سپاه کربلا، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و درخواست و مطالبه پیشکسوتان دفاع مقدس منطقه احیا و امروزه کاروان‌های راهیان نور از مازندران، گلستان، گیلان و سایر استان‌ها برای بازدید از منطقه در محل پشتیبانی لشکر حضور پیدا می‌کنند.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مراسم ویژه سالگرد شهدای گمنام برای اول فروردین با حضور پیشکسوتان و راهیان نور در منطقه هفت تپه برگزار می‌شود، افزود: سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار با دعوت و اعزام خانواده‌های شهدا در کاروان‌های راهیان نور خواستار حضور و بازدید این خانواده‌ها از محل شهادت فرزندان، همسران و برادران بودند.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالله ملکی با تاکید بر اینکه وظیفه ما مازندرانی‌ها احیا هفت تپه بوده، بیان کرد: شهرستان‌های مازندران، گلستان و گیلان با نامگذاری میدانی به نام هفت تپه باعث شوند تا جوانان و نوجوانان منطقه را شناخته و بگوییم هفت تپه منطقه‌ای در خوزستان بوده که قدمگاه شهدا با ۱۴۳ شهید که ۶۶ نفر از شهدا مازندرانی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.