پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت مسکن سیل زدگان در مازندران ۷ ماه طول می کشد

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانی نوذری عصر یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت مسکن آسیب دیده ناشی از سیل در روستای تالارپشت سیمرغ گفت: پیش بینی می‌شود ظرف شش تا هفت ماه کار ساخت واحدهای مسکونی که براثر سیل تخریب شدند در استان طول کشد.

وی مشارکت و همراهی مردم و خیران را برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده لازم دانست و افزود: قرار شد بسیج برای ساخت واحدهای مددجویان کمیته امداد با محوریت بنیاد مسکن کمک کند.

خانی نوذری تصریح کرد: آواربرداری واحدهای تخریب شده در شهرها و روستاهای استان از جمله میاندرود شروع شده است و برای ساخت هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: برای تعمیرات واحدهای آسیب دیده نیز ۱۰ میلیون تومان وام کم بهره و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی داده می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی امام جمعه سیمرغ نیز در این مراسم خواستار شناسایی عوامل و دلایل بروز سیل در استان و شهرستان شد و گفت: همت و همدلی و حضور مجموعه مسئولان کشوری و استانی برای کمک به مردم محروم آسیب دیده را ستود.

وی افزود: بیشتر واحدهای آسیب دیده مربوط به اقشار ضعیف و کم درآمد است و باید مسئولان نسبت به تحقق وعده‌های داده شده سرعت عمل به خرج دهند.

وی زمان را برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده بسیار مهم برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.