پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت فرهنگ‌سرای زیراب و ضرورت همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، طرح بازآفرینی شهری به عنوان یکی از مهمترین طرح‌هایی است که اجرایی‌شدن آن در زندگی شهری اثر ملموسی دارد و ساخت فرهنگ‌سرا در زیر مجموعه آن برجستگی دارد.

ساخت کتابخانه استاندارد به دلیل پیدا‌نکردن زمین مورد نظر در دهه گذشته داغ بزرگ فرهنگی و هنری شهرستان بود که احداث فرهنگ‌سرای می‌تواند از تلخی ساخته‌نشدن کتابخانه استاندارد بکاهد.

دغدغه و پیگیری مدیرکل راه و شهر‌سازی مازندران برای اجرای طرح باز‌آفرینی در شهرهای استان با برنامه‌ریزی و اجرایی‌شدن آن توسط مدیران شهری محقق می‌شود و چهره مازندران را دگرگون می‌کند.

احداث فرهنگ‌سرا شهر زیراب‌‌سوادکوه در گفت‌و‌گو با رئیس و عضو شورای شهر زیراب‌سوادکوه پیگیری شد.

*عدم همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

رئیس شورای اسلامی زیراب‌سوادکوه از برگزاری جلسات مختلف و بازدید‌ها و رایزنی‌ها برای ساخت فرهنگ‌سرا در شهر زیراب خبر داد و گفت: گزینه‌های زمین نزدیک باشگاه مرحوم رنجبر صفری که رانشی است و یک مکان وقفی و نیز مکان کتابخانه شهر زیراب برای ساخت فرهنگ‌سرای شهر وجود داشت که مکان کتابخانه شهر به دلیل مرکزیت، مراجعه فرهنگی به آن و سابقه فرهنگی بهترین گزینه است.

محمد‌حسین بزرگی اظهار کرد: سند کتابخانه شهر زیراب با نام فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فرایند شهرستانی برای ساخت فرهنگ‌سرا انجام شد ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، همکاری لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه ساختمان کتابخانه عمومی شهر زیراب‌سوادکوه در حال تخریب است و ساخت فرهنگ‌سرا در مکان آن گزینه‌ای به نفع کتابخانه، فرهنگ، هنر و ساخت فرهنگ‌سرا است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای صدور پروانه و پیگیر اجرایی فرهنگ‌سرا، نیازمند همراهی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

بزرگی اظهار کرد: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم که اجازه ساخت فرهنگ‌سرای با حفظ مالکیت برای ارشاد را بدهند و اگر در مدت زمان تعیین‌شده این همکاری انجام نشد گزینه‌های دیگر را که قابلیت کتابخانه را ندارد در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

*اهمیت پایداری هویت فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر زیراب با اشاره به بهره‌برداری از اعتبارات و مدیریت منابع در زمینه باز‌آفرینی شهری، گفت: اهمیت پایداری هویت فرهنگی و تاثیر آن در زمینه‌های گوناگون جامعه مطرح است و فرهنگ‌سرا به عنوان عنصری است که می‌تواند در پایداری و حفظ هویت فرهنگی جامعه تأثیر داشته باشد.

محمد خادمی افزود: فرهنگ‌سرا در صدد ایجاد یک کانون قوی برای آموزش، هنر و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ‌سرا به دلیل دارا‌بودن توانمندی‌های بسیار زیاد، گزینه‌ای مناسب برای طراحی شهر‌های انسان‌گرا و افزایش مطلوبیت زندگی شهری است، خاطرنشان کرد: احداث فرهنگ‌سرا از لحاظ اقتصادی و معرفی و شناسایی تاریخ و فرهنگ شهرها مطرح است.

خادمی با بیان اینکه شهرداری و اعضای شورای شهر، پروژه فرهنگ‌سرا را در راستای باز‌آفرینی شهری با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مکان کتابخانه شهر زیراب را معرفی کردند و انتظار می‌رود با توجه به اندک‌بودن زمان جذب بودجه از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، انتظار همکاری داریم.

*ضرورت تلاش برای برگشت‌نخوردن بودجه

برگشت‌نخوردن بودجه مرتبط با ساخت فرهنگ‌سرای در زیراب‌سوادکوه به همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مرتبط است که به نفع جلوگیری از تخریب مکان کتابخانه شهر، مرکزیت جدید و همه‌جانبه‌تر فرهنگی و هنری و پویایی گسترده در قالب فرهنگ‌سرا را شاهد خواهیم بود.

 /۸۶۰۱۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.