پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت سریالی برای دوران دهه۶۰ در کشور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا تقی‌زاده نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما تلویزیون در حال اخذ مجوز و شروع پیش تولید یکی از بزرگترین سریال‌های کشور است.

این کارگردان روی سریالی دارد کار می‌کند که با هنرنمایی بالای ۳۵ بازیگر چهره همراه است و قطعا از این رو پرستاره ترین سریال در سطح کشور قلمداد می‌شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات داستان و بازیگران این سریال ارائه نشده و گویا دست‌ اندرکاران این اثر تمایل به سکوت خبری تا زمان شروع رسمی تولید این سریال دارند.

طبق مصاحبه خبرگزاری فارس با تقی‌زاده، وی در مورد این سریال، می‌گوید: این اثر در ژانر تریلر درام با محوریت اکشن قرار است تولید شود و یک سریال بسیار کامل از نظر پرداختن به تمامی ژانرها و همچنین یک پروژه با پروداکشن فوق العاده بالا و سنگین است.

فصل اول این سریال در دهه شصت روایت می‌شود و سعی شده این پروژه از نظر موضوع ، نوع ساختار و… کاملا مدرن و متفاوت با تولیدات اخیر سینما و تلویزیون کشورمان باشد، همچنین سعی بر این داریم که انشاءالله با تیم همدل‌مان ، از نظر کیفی یک سریال همسو با تولیدات تاپ خارجی و به‌صورت ایرانیزه شده داشته باشیم.

به گفته این نویسنده و کارگردان، این پروژه لوکیشن‌های بسیاری در شهرهای مختلف کشورمان دارد اعم از شمال کشور، تهران، مشهد، کردستان و همچنین قرار است بخشی از تولید این اثر در کشور ترکیه انجام شود.

تقی‌زاده در مورد فیلم تولید شده اخیرش می‌گوید: آخرین پروژه بنده فیلم شفیق بود که ۴ ماه پیش در اواسط اسفندماه ۱۴۰۱ ساخته شد و در حال حاضر مرحله آهنگ‌سازی و پس تولید خودش را طی می‌کند، ان‌شاالله قرار است پایان سال این فیلم در جشنواره عمار اکران شود و بعد از آن به کمیسیون بازبینی شبکه یک سیما جهت پخش ارائه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه شفیق، بیان می‌کند: این فیلم در رابطه با شهدای اغتشاشات اخیرِ مشهد، حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده می‌باشد و همچنین از سردار سلیمانی در این اثر نیز یاد شده است.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه شفیق در قالب فیلم کوتاه تولید شده است، بیان کرد: محتوای این اثر را بنده بسیار دوست دارم و امیدوارم برای شفیق در مسیر اکران خود، چه در جشنواره عمار امسال و چه در پخش شبکه اتفاقات مبارکی بیفتد، چرا که این کار فارغ از اینکه یک اثر تصویری باشد برای بنده یک محتواست که از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

تقیق‌زاده بیان کرد: البته جا دارد این را اضافه کنم که بنده برای نوشتن فیلمنامه شفیق بسیار فکر کردم ولی نوشته‌هایم هیچکدام باب میل خودم نبود و من از خود این عزیزان مخصوصا حاج قاسم خواستم تا کمکی بکنند که پس از ماجراهایی که بر من گذشت ، فیلم نامه کامل و جامع در ذهن من قرار گرفت و من سعی کردم تمام و کمال این الهامی را به خروجی برسانم، امیدوارم این اثر مورد توجه مردم عزیز قرار گیرد و با حمایت‌شان، فیلم به جایگاهی برسد که خستگی تمام عوامل و عزیزان دست اندرکار از تن‌شان خارج شود.

وی درباره وضعیت سینما و صنعت فیلم‌سازی حال حاضر کشور می‌گوید: بنده سعی می‌کنم فارغ از اتفاقات نابسامان موجود در این عرصه، کارم را به نحوه احسن انجام دهم و هرروز با مطالعه و آموختن بیشتر، خدمت‌گذار و عنصر مفیدی برای جامعه و مردم کشورم باشم تا محتوای تاثیرگذار برای ملت بسازم ، نه تصاویر پوچ سرگرم کننده که فقط جیب‌مان را پر کند.

تقی‌زاده گفت: همچنین همواره تمایل به دوری از حواشی دارم، ولی از منظر فنی اگر بخواهیم به این عرصه نگاه کنیم خوشبختانه اتفاقات مثبت و بزرگی در سینمایمان دارد رخ می‌دهد و در برخی از آثار کارگردان‌هایی در این صنعت ، فیلم‌ها و سریال‌های فوق‌العاده‌ای هم از منظر محتوایی و هم از منظر فنی تولید کرده‌اند که سعی می‌کنم بیاموزم ، اما متاسفانه کماکان شاهد نمونه‌های زیادی نیز از فیلم‌های زرد که به‌کل اصول فنی و محتوایی را زیر پا گذاشتند، هستیم.

وی عنوان کرد: بنده متاسفانه در بدنه این صنعت کماکان برخی از مشکلات اساسی که از قدیم الایام و قبل از بنده هم بوده را می‌بینم که اگر به‌دنبال سینمای قدرتمند و مدرن هستیم باید این مشکلات حل شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: باید بگویم فکر می‌کنم تحولات بزرگی در صنعت فیلم‌سازی‌مان در حال رخ دادن است و فکر می‌کنم این جوان‌گرایی و استفاده از تجربه پیشکسوتان و بزرگان در کنار هم بدنه سینمایمان را قوی کند.

وی تصریح کرد: اما اظهار نظرات و سخنان برخی از هنرمندان که از روی احساسات و فاقد بینش و تدبیر لازم است آفت این حرفه و حتی جامعه به‌شمار می‌رود، امیدوارم همکارانم و دیگر هنرمندان از جایگاهشان به نحوه احسن استفاده کنند و همیشه برای این کشور و این مردم خالصانه زحمت بکشند و بدانند که ما باید الگوی خدمت باشیم؛ نه الگوهای متفرقه.

این کارگردان در ادامه در مورد سریال پیش رویش می‌گوید: نام کنونی سریال، مشق شب است ولی احتمال دارد تا زمان اخذ مجوز این نام تغییر کند.

تقی‌زاده افزود: قسمت اول سریال در مازندران و گیلان استارت می‌‌خورد و در ادامه تهران، مشهد، کردستان و ترکیه مقصدهای بعدی ما ان‌شاءالله خواهد بود.

به گفته این نویسنده و کارگردان ، فصل اول این سریال تقریبا ۱۵ قسمت خواهد بود که احتمال دارد در خروجی یک الی دو قسمت تغییر داشته باشد.

تقی‌زاده بیان کرد: اگر بتوانیم بعد از نیمه دوم سال استارت مرحله تولیدمان را بزنیم ، بدلیل پروداکشن بالا و سنگین بودن پروژه و همچنین دهه شصتی بودن آن احتمالا حدود ۷ تا ۸ ماه مرحله تولید زمان ببرد.

وی می‌گوید: داستان این سریال بسیار پیچیده و گره‌دار است و اتفاقات متعدد و غیر منتظره‌ای را در این سریال شاهد خواهیم بود که تمامی حس‌ها را در این اثر تجربه خواهیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.