پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساختن دنیایی متفاوت برای دنیا

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، ۲۴ آذر ۹۶ بود که خانواده معتمدی در حادثه آتش سوزی و انفجار منزل جان باختند و دخترشان دنیا تنها یادگاری آن ها، به پدربزرگ و مادربزرگ پدری اش سپرده شد.

خانم معتمدی عمه دنیا با بیان اینکه دنیا پس از مرگ پدر و مادرش حال روحی خوبی ندارد، گفت: تمام خاطرات آن شب در ذهن دنیا حک شده و کابوس شب و روزهای پر از درد دنیا است.

دنیا هیچ وقت تصویر پدر و مادرش را در روز آتش سوزی از یاد نمی ‌برد و می ‌گوید: آن شب حادثه خواب بودیم که صدای وحشتناکی ما را از خواب بیدار کرد.
درها قفل و شیشه ها شکسته بود و پدر و مادر با صورت ها زخمی و خونی هر کدام به این سو و آن سو می دویدند، این ها تلخ ترین و بدترین صحنه هایی است که از آن شب در ذهن دنیا حک شد.

دنیای دنیا سوخت

دنیا می‌گوید: اگر بخواهم قشنگترین جمله را به پدر و مادرم تقدیم کنم می‌ گویم: مامان، بابا خدا شما رو بیامرزه.

این دختر ۷ ساله افزود: آرزویم این است که در آینده پزشک بیماران سوختگی شوم و بتوانم بیماران را درمان کنم.

دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران که در منزل پدربزرگ دنیا حضور یافت، گفت: بهزیستی مازندران که از ابتدای مشکل این کودک در جریان کار قرار گرفت، هزینه‌ های درمانی این کودک را بر عهده گرفت.

وی افزود: لباس سوختگی که دنیا هر دو تا سه ماه باید آن را تعویض کند ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد و بهزیستی این لباس را برای دنیا خریداری می ‌کند.

دکتر آرام گفت: هزینه تحصیلی دنیا با کمک بهزیستی در حال تامین است و این کودک اکنون در پایه اول ابتدایی تحصیل می ‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر این کودک زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارد، افزود: با وجود هزینه های سنگین درمانی این کودک که از توان بهزیستی خارج است، نیازمند کمک خیران هستیم.

هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی برای جراحی دنیا

خانم معتمدی عمه دنیا درباره هزینه بالای جراحی صورت دنیا می ‌گوید: برای جراحی بار اول صورت دنیا پزشکان هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی را برآورد کردند که واقعا از عهده خانواده ما خارج است.

وی افزود: در حال حاضر دنیا را برای انجام لیزر درمانی به تهران می‌بریم تا پوست صورتش برای جراحی آماده شود.

معتمدی گفت: پزشکان زمان جراحی صورت دنیا را بهار سال ۱۳۹۸ اعلام کردند و با این وضعیت مالی بعید میدانم که بتوانیم جراحی را انجام دهیم.

قولی برای ساختن دنیای سوخته دنیا

۱۱ ماه است که دنیا از نوازش‌های پدر و آغوش گرم مادرش محروم است و تمام اتفاقاتی که در شب حادثه برایشان رخ داده است را به خاطر دارد، او به آینده ای می اندیشد که بتواند دوباره سلامتی و زیبایی اش را به دست آورد.

دنیا می گوید: تنها آرزویم بهبودی کامل است و اینکه بتوانم بدون لباس سوختگی غذا بخورم و مانند بچه های دیگر در حیاط مدرسه بازی کنم.
هنگام خداحافظی از دنیا به او قول آمدن دوباره را دادم، قولی که با مرهم‌های مهربانی مردم سرزمینم به دنیای سوخته دنیا التیام می‌بخشد، او با نگاه مهربانش ما را بدرقه کرد.

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.