پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» در نور بهره برداری شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه نور بعدازظهر یکشنبه در آئین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه بچه‌های آسمان نور (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط اظهار کرد: امروز یکی از روزهایی را تجربه می‌کنیم که حیات واقعی و چشمه معرفت و معنویت و مسیر درست انسانی را رقم خورده است زیرا آنچه که از آموزه‌های الهی است، این است که کاری کنید که حیات ماندگار و حقیقی داشته باشید.

وی با بیان اینکه یکی از موارد در بحث ماندگاری حیات حقیقی وقف است، افزود: قرآن کریم می‌گوید برای اینکه ماندگار بشوید و از همه حوادث روز مصون بمانید انفاق کنید چون وقف به صورت صریح در قرآن نیامده اما مشابه آن همانند انفاق و باقیات و صالحات در قرآن به وفور آمده لذا همه ما این مسیر را به اندازه توان طی کنیم و دیگران را نیز تشویق کنیم.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: ما بحث وقف را قبل از اسلام در تعالیم دیگران داشتیم در اسلام تاکید و سیره اهل بیت ناظر بر جایگاه وقف به عنوان چشمه جوشان است، امر وقف جای دقت دارد و این است که چه چیز را انفاق کنیم.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: جنبه معنوی وقف در اسلام حتی از خود گذشتگی، ایثار، مواسات و بالاتر از آن تقدیم جان است، همه آنچه که انسان برای آن ارزش قائل می‌شود را در طبق اخلاص قرار دهد برای پیشرفت جامعه و زدودن انحرافات جامعه و آنچه که جامعه به آن نیاز دارد است.

علی شادمان فرماندار نور نیز بیان کرد: اقدامات خداپسندانه این واقف فقط در همین یک مورد نیست و در جاهای مختلف حضور دارد، حضور وی برای اورژانس ۱۱۵ در محور صعب العبور شهرستان نور نیز احساس می‌شود.

کد خبر 5023019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.