پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساختار اقتصادی مازندران به سمت گردشگری درحال تغییر است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، مفید غلامی راد ظهر دوشنبه در ستاد خدمات اجرایی سفرهای استان با اشاره به چالش منابع و تنظیم بازار در استان گفت: سیل مثلث چالش‌ها را در استان تکمیل کرد.

وی با عنوان اینکه ۹۰ درصد مسافرت‌های خارجی کاهش یافته است و این مسئله شاهد افزایش گردشگری داخلی شده است اظهار داشت: این مسئله لزوم مدیریت برای خدمات دهی بهتر را طلب می‌کند.

وی با اشاره به شروع دوره ترسالی در کشور گفت: علیرغم خسارت‌هایی که دیدم امیدواریم اصل دوره ترسالی برای کشور خیر و منفعت باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری با بیان اینکه آمارهای تورهای خارجی ۶۰ درصد کاهش یافته است گفت: کاهش مسافرت‌های خارجی سبب کاهش خروج ارز از کشور می‌شود.

غلامی راد با عنوان اینکه مازندران استانی گردشگری به شمار می‌رود و گردشگری را باید در ابعاد مختلف دخیل کنیم گفت: اقتصاد ما در آینده باید مبتنی بر خدمات باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد ارزش افزوده و اشتغال در حوزه کشاورزی است تصریح کرد: روند موجود نشان می‌دهد که اقتصاد استان به سمت گردشگری در حال نیل و سوق است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری خواهان توجه ویژه به گردشگری در اقتصاد استان شد و گفت: ظرفیت‌های اقامتی مازندران نشان می‌دهد که استان توانمندی‌های لازم در حوزه گردشگری دارد.

وی با تاکید براینکه نحوه استفاده از واحدهای اقامتی دولتی باید عمومی شود گفت: اجرایی شدن این مسئله می‌تواند ظرفیت‌های مازندران در حوزه اقامتی و گردشگری رشد دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.