پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ «آینده را باید ساخت» به صدا در آمد 

0

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از نواخته شدن زنگ «آینده را باید ساخت» که شعار هفته کودک است، در مدارس شهرستان رامسر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، محمدعلی یزدان‌شناس با بیان اینکه 13 تا 19 مهر هفته ملی کودک است، اظهار کرد: به همین منظور شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با محوریت کانون پرورش فکری و سایر دستگاه‌های عضو در سراسر استان تشکیل شد و به برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی پرداخت.
وی تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های عضو در حوزه گروه هدف خود به اجرای برنامه‌های این هفته می‌پردازند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته ملی کودک با استفاده از شاخص‌ترین آثار کودکان و دستاوردهای حوزه کودک و انجام برنامه‌های منطبق بر اساس روز شمار برگزار می‌شود.

یزدان‌شناس گفت: براساس روز شمار هفته ملی کودک، برنامه تخصصی ویژه کودکان مدارس استثنایی ساری در سالن سینما کانون ساری با همکاری مدارس استثنایی استان و بهزیستی، برنامه پیک امید با همراهی کانون پرورش فکری استان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شبکه بهداشت، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و معاینه سلامت و کارگاه آموزشی و اهدای کتاب در مدرسه کم برخوردار شهید مرادی ساری، عیادت از کودکان بیمار و اهدای کتاب و اسباب بازی در بخش اطفال بیمارستان بوعلی ساری، برگزاری جُنگ‌های روزانه در سالن سینما کانون ساری با حضور کودکان و دانش آموزان، مدارس استثنایی و بهزیستی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها از جمله نوشهر نیز کارگاه من و کودکم باهمکاری اداره بهداشت، کمیته امداد در محل کانون پرورش فکری برگزار شد، افزود: روانشناس کارگاه در مورد کودکان و چگونگی مراقب‌های روحی در سنین مختلف و شیوه‌های تربیتی با مراجعه کنندگان بحث و گفت‌و گو کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران از برگزاری نمایشگاه دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری به میزبانی دانش‌آموزان کم توان جسمی و حرکتی مدارس استثنایی نوشهر خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناس هلال احمر، اورژانس اجتماعی، کارشناس محیط زیست و هنرمندان صنایع گردشگری در برای اعضا و دانش‌آموزان و خانواده‌ها و عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان نوشهر از دیگر فعالیت‌های هفته ملی کودک در این شهرستان بود. 
یزدان‌شناس ادامه داد: دو کارگاه خود مراقبتی و کارگاه گذر از کودکی با حضور کارشناسان و مشاوران اداره بهداشت و درمان  و خانواده‌ها و کودکان در رامسر برگزار شد. 
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی حوادث قابل پیش بینی و آنی در رامسر از دیگر برنامه‌های این مرکز بود که با حضور کودکان و همکاری سازمان آتش نشانی شهرستان اجرا شده است. 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران تصریح کرد: در شهرستان چالوس نیز سه مراکز فرهنگی هنری کانون  با  برگزاری برنامه پیک امید در قالب اردویی جهادی فرهنگی با مشارکت نمایندگان ادارات عضو با اجرای برنامه‌های فرهنگی، معاینه سلامت و کارگاه‌های آموزشی انجام شد. 
یزدان‌شناس افزود: دومین روز از هفته ملی کودک در فریدونکنار با کارگاه‌های آموزش سلامت و ایمنی با حضور هلال احمر و کانون در مدرسه شهدای ولیعصر (عج) شگل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سوادکوه اجرای فعالیت قصه گویی، کانون پرورش فکری گلوگاه کارگاه آموزش تربیت صحیح کودک و برنامه بر بال پروانه‌ها ویژه  کودکان با نیازهای ویژه و فرصت‌های برابر توسط کانون پرورش فکری نشتارود از دیگر برنامه های هفته کودک بوده که برگزار شده و همچنان تا پایان ۱۹ مهرماه در تمامی شهرستان‌ها ادامه دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.