پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمین برای ساخت مسکن محرومان مازندران نیست

0

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: کمبود زمین یکی از مهم ترین مشکلات پیشرو جهت ساخت مسکن برای محرومان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است.

رضا نوروزی درگفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در سال 96 تعداد 330 ساخت مسکن در تعهد کمیته امداد استان بود، اما خوشبختانه 575 واحد احداث شد که بخشی از طریق روحانیون در دریافت زکات و خیران و بخشی نیز از طریق اعتبارات مرکز تامین شد. در 6 ماه نخست امسال 50 درصد واحدهای مسکونی با کمک بسیج سازندگی احداث شد.

این مسئول با بیان این که در سال 97 برای ساخت 400 واحد مسکن برنامه ریزی شده، اما برنامه کمیته امداد استان افزایش این واحدهای مسکونی به بیش از 700 واحد است تصریح کرد:  متاسفانه معضل بزرگ سد راه این برنامه ریزی، کمبود زمین در مازندران است.

*وجود 8000 خانه غیرمقاوم در سطح روستاهای مازندران

نوروزی گفت: در استان مازندران تعداد 4500 مستاجر تحت پوشش کمیته امداد و 8000 خانه غیرمقاوم در سطح روستاها وجود دارد که نیازمند ساخت و مقاوم سازی است.

وی اضافه کرد: هر مددجو که خانواده دو و  سه نفره داشته باشند و زمین در اختیار کمیته امداد قرار دهند این آمادگی  وجود دارد که کمیته امداد برای آن ها مسکن بسازد، البته قیمت مصالح افزایش چشم‌گیری داشته و این امر خدمت رسانی را پرهزینه کرده است.

نوروزی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی مازندران در ماه مبارک رمضان چند کار را در راس فعالیت های خود قرار می دهد، اظهار کرد: برای خالی نبودن سفره افطار و سحر فقرا و محرومین تعداد 200 هزار “همیان مولا” در بین خیرین و اصناف توزیع شد و هرکس بنا به صنف و توانایی خود، کالاهایی را از جمله مواد غذای به درون همیان‌ها می گذارند و کمیته امداد  نیز در این ماه  بین محرومان توزیع می کند.

* مفتاح الجنه برنامه‌ای برای سرکشی از زندگی محرومان

وی طرح “مفتاح الجنه” را یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: این برنامه هرساله در این ماه به هدف سرکشی از وضعیت زندگی محرومان و خانواده های تحت پوشش با حضور مسئولان شهرستانی، ائمه جمعه و خیرین از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد صورت می‌گیرد تا برخی مشکلات با کمک خیرین برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران، برگزاری جشن رمضان در برخی شهرهای استان را از دیگر فعالیت‌های پیش بینی شده در این ماه با همکاری صدا و سیما و خیران و مسئولان دانست و افزود: امسال بیش از 10 جشن در سطح استان برگزار می شود و در این جشن ها با دعوت از خیرین بالقوه که کمتر با کمیته امداد در ارتباط هستند، برای ساخت 150 باب مسکن ایتام کمک گرفته می‌شود.

نوروزی با اشاره به برگزاری جشن رمضان برای نخستین بار برای مازندرانی های ساکن تهران در هفتم خرداد بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده این جشن در یکی از سالن‌های “بوستان گفت و گو” تهران برگزار شده و هدف از آن ارتباط متمرکز و هدفمند با خیرانی است که در طول سال با کمیته امداد در ارتباط هستند.

*8000 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار دارند

وی در ادامه حامی یابی برای ایتام و به ویژه برای فرزندان محسنین را از دیگر فعالیت های این ماه عنوان کرد و متذکر شد: حدود 8000 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار دارند که از این تعداد حدود 3000 دانش آموز جز ایتام و دارای حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان این که در کل استان 30 هزار حامی فعال، 5000 از ایتام و محسنین را تحت پوشش دارند تصریح کرد:جمعی از خانواده های محسنین کمیته امداد استان نیز یا از حامیان کمی برخوردار بوده و یا اصلا حامی ندارند.

نوروزی با بیان این که جشن های گلریزان نیز با کمک خیران در شهرستان ها برگزار می شود تاکید کرد: در ماه رمضان سال 96 حدود هشت میلیارد تومان توسط خیران در قالب تعهد برای آزادی زندانیان، ساخت مسکن، برآورده شدن آرزوی فرزندان ایتام در جشن گلریزان و سبدهای کالا از طریق همیان مولا دریافت شد و امسال پیش بینی می شود این عدد به بیش از 9 میلیارد تومان برسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.