پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمینه همکاری دولت با بخش خصوصی در مازندران فراهم‌ است/ خریداری دو هواپیما کارگو

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،سیدمحمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در استانداری مازندران ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه دریای خزر را یکی از اقدامات عملی در عرصه دیپلماسی دانست و اظهار کرد: مازندران شرایط مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی، مرکبات و کیوی را به کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، ترکمنستان و کشورهای جنوب خلیج فارس را دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق هدف‌گذاری مقرر شد تا سقف یک‌میلیارد دلار صادرات مرکبات به کشور چین داشته باشیم، گفت: لازم است با همکاری بخش خصوصی، دولتی و بانک‌ها بازار هدف را به دست بگیریم.

استاندار مازندران داشتن باغات مرکبات استاندارد و اهلیت صادرکنندگان را دو عامل مهم برای صادرات محصولات کشاورزی به چین  عنوان کرد و افزود: لازم است دیپلماسی اقتصادی به ویژه کشاورزی در وزارتخانه متبوع تقویت شود. 
وی خاطرنشان کرد: با تلاش مسؤولان استانی می‌توانیم سهم مازندران را در تعاملات ملی با کشورهای خارجی به درستی تعریف کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران باید در بازار رقابتی صادرکنندگان پیش‌رو باشد، تصریح کرد: به‌ منظور تقویت زیر ساخت‌های صادراتی دو هواپیمای کارگو(حمل بار) برای مازندران خریداری شد.

حسینی‌پور بهره‌مندی از سه بندر در مازندران را سبب توسعه اقتصادی استان دانست و ادامه داد: برای توسعه صادرات بنادر می‌توانند جایگزین راه ریلی باشند.

به گفته این مسؤول هدف بلندمدت دولت سیزدهم در مازندران صادرات ۵ میلیارد دلاری در افق ۸ سال آینده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، الگو گرفتن از  استان‌های موفق در توسعه اقتصادی و صادرات مطلوب را به مسوولان استانی تاکید کرد و گفت: محصولات تولیدی مازندران ظرفیت صادرات دارد؛ باید احیا شود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه برای توسعه خطوط ریلی در مازندران اقدامات موثری انجام شده است، اظهار کرد: مازندران مرکز لجستیک شمال کشور است در زمینه اصلاح امور جاده‌ای از طریق تهاتر زمین به میزان ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافت .

وی با اشاره به اینکه بستر صادرات در مازندران فراهم است و دولت آمادگی همکاری با بخش خصوصی را دارد، گفت: حمایت مالی از کشاورزان و سورتینگ‌داران و خرید تضمینی محصولات سبب امنیت کشاورزان می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد انبارها و مرکز دپوی کالاهای اساسی، استقرار صنایع تبدیلی مورد توجه وزارت صمت، کشاورزی و بنادر استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه توسعه اقتصادی باید متناسب با سند چشم انداز و طرح آمایش باشد.

این مسؤول همجواری مازندران با کشورهای حاشیه خزر را بستر خوبی برای بازگشایی بازارهای صادراتی و گردشگری در استان دانست و گفت: برای استفاده از ظرفیت بنادر سه گانه در مازندران و کاهش هزینه‌های صادراتی باید مشوق‌هایی ایجاد شود.

به گفته حسینی‌پور، مازندران به دلیل عدم جذابیت‌های صادراتی نتوانست از حمل و نقل بین‌المللی بهره‌مند شود.

وی با اعلام اینکه رایزنی لازم برای برقراری جایزه صادراتی مرکبات و کیوی انجام شده است، تصریح کرد: کیوی و مرکبات می‌توانند مانند سیب از این مزیت بهره‌مند شوند.

 / ۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.