پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمینه فرآوری مواد معدنی در سوادکوه فراهم شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، سیدمحمود حسینی‌پور در جمع نخبگان و فرهیختگان شهرستان سوادکوه با تبریک پیروزی ملت رنج‌کشیده فلسطین در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی، گفت: شهرستان‌هایی که مزیت‌های شهرستان سوادکوه شامل جذابیت‌های طبیعی و گردشگری را ندارند ولی پیشرفت کردند و چرخ توسعه شهرستان به کندی پیش می‌رود.

استاندار مازندران، افزود: ۹۷ درصد روستاهای کشور گازرسانی شد و جاده و آسفالت شد و بسترهای مختلف تولید کردیم ولی شاهد مهاجرت از روستا را شاهد بودیم و مهمترین خلا تولید فکر برای مدیریت پیشرفت شهرستان است.

وی با بیان اینکه نخبگان و جوانان و اندیشه‌های ‌ فرهنگی باید برای استفاده بهینه جامعه از ذخایر برنامه‌ریزی کنند، خاطر نشان کرد: باید با جذب سرمایه‌‌گذار به توسعه شهرستان کمک و از کمک صرف دولتی برای توسعه صرفنظر کرد.
وی با تقدیر از امام جمعه شهرستان سوادکوه(پل‌سفید) بابت پیگیری حل مشکلات شرکت‌های بخش صنعتی، اظهار کرد: مهمترین معادن مربوط به شهرستان سوادکوه است و معادن زغال سنگ در سوادکوه به نظرم باعث عقب‌ماندگی شهرستان شد و عایداتی برای منطقه نداشت و ذخائر شهرستان خام‌فروشی شد و البته اشتغالزایی هم شد.

حسینی‌پور، افزود: برنامه برای هر روستا با توجه به مزیت‌های آن روستا توسط جوانان برنامه‌ریزی شود و من حمایت می‌کنم و ظرفیت نیروی انسانی در سوادکوه بالاست و پروژه‌های راهبردی مشخص شود.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم اصولی دارد که محرومیت‌‌زدایی از اصول دولت است، بیان کرد: اگر نخبگان برای پیشرفت شهرستان ریل‌گذاری نکنند با حضور هر مدیری ریل‌گذاری جدید تعریف می‌شود و هر کجا مردم در میدان باشند، آن طرح با موفقیت همراه است.

استاندار مازندران، پیام امام راحل برای مردم سوادکوه را بیانگر خاص‌بودن مردم شهرستان سوادکوه ذکر کرد و اظهار کرد: با سرمایه انسانی شهرستان سوادکوه باید انتظار توسعه داشت و راه اتصال استان‌های سمنان و تهران است و سوادکوه از نواحی کهن است و سوادکوه حضور موثر در تاریخ استان مازندران دارد.

وی اظهار کرد: باید با فرآوری معادن، اقتصاد شهرستان را توسعه داد و صنایع جدید مرتبط با زغال‌سنگ شهرستان با هدف فرآوری است و  بِرند‌سازی مقدمه اشتغال پایدار است.

استاندار مازندران گفت: سال گذشته صادرات ۵ کالا به چین برنامه ریزی و باغات شناسنامه‌دار ‌ شدند و با ۳ فروشگاه روسیه برای ۱۳۰ کالا قرارداد بستیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ روستای استان مازندران که ۱۰۰ روستا برای امسال تعیین شود و ۵ روستا از سوادکوه منتخب شود را در اولویت حمایت داریم که شامل دهکده‌های نمونه کشاورزی دانش‌بنیانی و گردشگری روستایی است، گفت: توانمندی ها و امتیازات شهرستان سوادکوه بی‌نظیر است و مصوبات دولتی چاره‌ساز توسعه شهرستان نیست و باید زمینه جذب سرمابه‌گذار در شهرستان فراهم شود.
پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.