پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمینه تعدیل قیمت‌ها باید فراهم شود/ شنیده شدن شعار مرگ بر آمریکا در دنیا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در اولین نماز جمعه مرکز ساری پس از بحران کرونا در مصلی بزرگ ساری، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۹۴ از سوره مبارکه بقره به انسان دستور داد تقوای خدا پیشه کرده که اگر اینطور باشیم خدا با ما همراه است.

وی با اشاره به فرموده‌های نبی‌اکرم (ص)  در کتاب خطبه‌های معصومین  افزود: دو شهادت است که انسان همیشه به آن نیاز دارد، و اگر نباشد خدا از انسان راضی نیست.

امام جمعه ساری تصریح کرد: اول شهادت به وحدانیت خدا اینکه معبودی جز خدای واحد نیست و دوم شهادت به رسالت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است.

این مسؤول با بیان اینکه بعد از جریان غدیرخم خداوند به آن دو شهادت کفایت نکرد شهادت سومی هم در کنار آنها قرار داد که شهادت به امامت و خلافت از امیرالمؤمنان (ع) تا حضرت قائم (عج) است، اضافه کرد: برنامه غدیر سال دهم هجری به دو شهادت دیگر ملحق شد، اسلام به‌علاوه ایمان باید خصیصه هر مسلمانی باشد، اگر بخواهیم خدا را کامل راضی کنیم باید هر سه شهادت را داشته باشیم.

وی گفت: به‌وسیله ائمه اطهار می‌توانیم به رضوان خدا برسیم، شهادت سوم جزیی از ایمان است خدا را شکر که اهل شهادت توحید و رسالت پیامبر هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه به اتفاقات غرب و آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز امواج خیزش مردمی در دنیای غرب و کشورهایی چون آمریکا علیه تبعیض نژاد اتفاق افتاده صدایشان از صدای همه بلند است.

 محمدی‌لائینی با بیان اینکه باید اهل تفکر و اندیشه باشیم که از بهترین عبادت‌ها است، افزود: یک ساعت تفکر در بحث خالق و جزییات مخلوقات از یک سال عبادت بهتر است، فکر را در زندگی باید بکار ببریم تا به دردسر نیفتیم.

وی تصریح کرد: از اینکه دوباره خدا اجازه تجمع و اقامه نماز جمعه را داده شکرگذار هستیم امیدواریم وضعیت زرد به سفید تبدیل شود البته رعایت موارد بهداشتی ضرورت دارد تا بهانه‌ای به دست کسانی که این جور مجامع را دوست ندارند، ندهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید مجلس یازدهم بازگشایی شده امیدواریم این مسؤولان سه قوه پای کار شعار سال باشند تا بتوانیم جهش تولید را به خوبی رقم بزنیم، با رونق جهش تولید، باید زمینه تعدیل قیمت‌ها و کاهش واردات و قاچاق کالا فراهم شود.

محمد‌ی‌لائینی با بیان اینکه مصلی ساری در این ایام تعطیلات تغییرات ظاهری ایجاد شده است، نمای ظاهری بروزرسانی و اسلامی شد و در فکر سیستم صوتی مدرن و پیشرفته هستیم، یادآور شد: یادمان مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی در قالب جایگاه در مصلی مرکز مازندران ساخته شد که امروز پرده‌پرداری خواهد شد.

خطیب نماز جمعه ساری در ادامه  به اتفاقات دوران کرونا اشاره و اضافه کرد: در ایام رزمایش مؤمنانه هزاران سبد کالا در مصلی بسته‌بندی و ارسال شد، در جریان کرونا تجاربی کسب شده که قابل توجه است، برگزاری نماز جمعه به مفهوم پایان کرونا نیست.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه حرکت خوبی بود، در مازندران بیش از ۳۰۰ هزار سبد کالا جمع‌آوری و توزیع شد که برایشان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شد اگر ادامه‌دار باشد خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تجربه خوب اینکه بسیاری از جلسات به‌صورت ویدیو کنفراسی صورت می‌گرفت  باید به سمت دولت الکترونیک برویم چرا که در این مسیر کاهش هزینه‌ها را هم خواهیم داشت پس از کرونا هم خوب است ادامه‌دار باشد.

محمدی‌لائینی  متذکر شد: به‌خاطر رعایت بهداشت پذیرایی‌ها حذف شد، جلسات ساده بود بعد از جریان کرونا هم خوب است که از تخصیص این هزینه‌ها صرف نظر شود، مراسم تشییع جنازه و ختم چه اشکال دارد که بدون اطعام برگزار شود چرا باید تعداد زیادی از مردم بیایند، یک مراسم ساده کفایت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: در جریان کرونا کادر بهداشت و درمان در خط مقدم بودند زحمات فراوانی کشیدند گروه‌های جهادی برای تغسیل تدفین و ضدعفونی کردن برای تولید ماسک و لوازم بهداشت موج زیادی به‌وجود آمده بود.

وی درخواست کرد: در بحث کرونا کادر درمان گروهی موقت پرستاران سه ماهه موقت زحمت کشیدند انتظارم از متولیان امر بهداشت این است که این نیروها را رها نکنند جذب کنند حق و حقوق این چند ماه را کامل بدهند.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: ما مدیریت موفقی در مهار کرونا داشتیم ستاد ملی مبارزه استانی و شهرستانی با پرچمداری وزارت بهداشت و درمان بسیار موفق بودیم و از کشورهای دیگر بهتر عمل کردیم.

خطبیب جمعه ساری گفت: در بحث کرونا در کشورهای دیگر به دلیل ناکارآمدی دستگاه‌های دولتی  و رفتارهای نادرستی در میان مردم را مشاهده کردیم که این مسئله در کشور ما تفاق نیفتاده در آن کشورها علاوه بر کرونا بلای تبعیض نژادی داشتند که آسیب‌های کرونا در میان رنگین پوستان را بیشتر کرد و مورد بی‌رحمی و بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی در پایان تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند کانون شعار مرگ بر آمریکا را خاموش کنند نه تنها خاموش نشده بلکه در کشورهای دیگر دنیا هم پیچیده است.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.