پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رگبارهای بهاری از عصر امروز مهمان آسمان مازندران

0


سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: از عصر امروز با عبور متناوب امواج در تراز جو، شاهد رگبار  و رعدوبرق ، کاهش دما ، وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) و احتمال تگرگ در آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، افزود: این وضعیت کل آسمان مازندران به‌ویژه ارتفاعات استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: جاری شدن روان آب ، وقوع سیلاب‌های محلی و بالا آمدن حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، صاعقه و احتمال برق گرفتگی و آسیب به پوشش خزانه‌های برنج از مخاطرات این سامانه بارشی است.

این مسوول گفت: پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم‏‌سازی پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج و پرهیز از چرای دام در مناطق مرتفع به‌دلیل خطر برخورد صاعقه و سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های ما محسوب می‌شود.

رضوی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مازندران هستیم.
 /۸۶۰۳۴/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.