پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رکورد عجیب سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیداسماعیل هاشمی مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی مازندران به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان قابل توجه بوده است، اظهار کرد: موضوع مهم جلب سرمایه‌گذار خارجی است که در استان مازندران ۱۴ پروژه طی دو ساله گذشته منجر به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی شد.

وی افزود: به‌ویژه امسال رکورد بسیار عجیبی داشتیم که شاید عدد پروژه و حجم سرمایه‌گذاری خارجی قابل توجه بوده است.

مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی مازندران با بیان اینکه موضوع وصول درآمدهای عمومی همواره مدنظر است، تصریح کرد: در حیطه وزارت اقتصاد درآمدهای مختلف داریم که تجمیع این درآمد پیگیری در اقتصاد و دارایی است.

هاشمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در بحث درآمدهای عمومی ۱۴هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان درآمد داشت که از بعد کمک به خزانه کشور بحث مهمی است.

وی یادآور شد: بحث پرداخت‌های صحیح و نظارت و انطباق بر قوانین موارد مهمی است که هم می‌تواند به‌صورت نقدی و اسناد باشد که از سال ۱۴۰۰ تا ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۵۵ میلیارد تومان پرداختی نقدی داشتیم.

مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی مازندران ادامه داد: نکته مهم و برتری که در دولت سیزدهم رخ داد افزایش پرداخت‌های نقدی نسبت به اسناد خزانه بوده است.

هاشمی با بیان اینکه بحث تک‌برگی کردن اسناد مالکیت دولتی در استان مازندران است، افزود: در استان معاملاتی دولتی استانی حدود ۱۳هزار مورد است که تا پایان ۴ ماهه نخست امسال ۴هزار و ۴۴۰ سند تک برگی در استان صادر و در خزانه استان موجود است که این عدد دو سال پیش صفر بوده است.

وی گفت: ترکیب و تنوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان مازندران در نوع خود قابل توجه بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.