پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رکوردشکنی تولید در زغالسنگ البرز مرکزی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، برای داشتن ایرانی قوی صرفا پیشرفت‌های تک‌بعدی را نمی‌توان کافی دانست، هر چند لازم و ضروری‌ است اما قدرت تک بعدی را زوال حتمی‌است.

برای رسیدن به قوت و قدرت باید در همه عرصه‌های دیپلماسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی قوی بود.

غالبا پاشنه آشیل شاخصه‌های قدرت، تضعیف و تحلیل اقتصاد است و البته بالعکس آنچه برای ارتقاء فرهنگ، دیپلماسی و توانمندی نظامی موثر خواهد بود، تقویت بنیان اقتصاد در جامعه‌ای که مسیر پیشرفت را می‌پیماید.

در این میان نقطه عطف و قوت اقتصاد در کشور‌های پیشرفته، تولید است تا وابستگی را به حداقل برسانند از همین رو مقام معظم رهبری در سال‌جاری برای مهار تورم اقتصادی، رشد تولید را هدف‌گذاری کردند.

شرکت زغالسنگ البرز مرکزی سوادکوه یکی از واحدهای تولیدات معدنی‌ است که سبقه‌ای به اندازه نیم قرن دارد و از دیر‌باز نقش مؤثر و کلانی در تولید زغالسنگ داشت.

*تحقق امر رهبری در سه ماهه اول سال 

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه گفت: هدف‌گذاری شرکت در سال‌جاری تولید ۲۸ هزار و ۶۴۷ تن کنسانتره زغالسنگ در دوره ۳ ماهه اول سال بود که با تلاش جهادی و همت انقلابی سربازان رهبری در شرکت زغال سنگ البرز مرکزی ۲۹ هزار و ۶۰۸ تن بالغ بر۱۰۳ درصد محقق شد و نسبت به دوره سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۳۵ درصد رشد داشت.

نوید نیکو، افزود: برآورد ارسال ۲۸ هزار و ۶۴۷ تن کنسانتره زغال سنگ در دوره ۳ ماهه اول سال را داشتیم که ۳۲ هزار و ۵۴ تن (۱۱۹ درصد) محقق شد و نسبت به دوره سه ماه اول سال ۱۴۰۱ هم ۲۸ درصد رشد را ثبت کردیم.

نیکو با بیان افزایش استخراج از معدن گُلیران اظهار کرد: افزایش تولید زغالسنگ معدن گلیران طی دو سال اخیر توانسته بخش عظیمی از کاهش خرید زغالسنگ خام از معادن خصوصی را جبران نماید که با تلاش کارکنان شرکت  یکی از عوامل اصلی رشد تولید و ارسال کنسانتره زغالسنگ بود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق بخشیدن به رشد عملکرد تولید و ارسال سه ماهه اخیر، رکورد یازده سال گذشته را شکستیم.

 وی در خصوص عملکرد معدن گلیران نیز افزود: پیمانکار از ابتدای قرار داد تاکنون، به میزان۶۳ هزار و ۸۸۴ تن زغال خام استخراج کرد که این آمار بالاترین تن‌آژ استخراجی این معدن در طول عمر استخراج سالانه از معدن گلیران است.

نیکو با بیان اینکه در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ هزار و ۱۷۳ تن زغال خام از معدن گلیران به کارخانه زغال‌شویی حمل شد که این رکورد نیز در تاریخ بهره برداری از معدن مذکور بی‌نظیر بود.

وی بیان کرد: در سه ماهه سال ۱۴۰۲ نیز در استخراج معدن گلیران تحت مالکیت شرکت، تولید و ارسال زغالسنگ کنسانتره کک شو بیش از برنامه مصوب  میانگین (رشد ۱۱۰ درصد) محقق شد.

مدیر عامل البرز مرکزی با ارائه آمار خرید زغال سنگ خام از دیگر معادن جهت ارتقاء میزان تولید کارخانه زغالشویی انجیر تنگه، خاطرنشان کرد: خرید ۴۰ هزار و ۸۲۶ تن زغالسنگ خام در دوره ۳ماهه اول سال از برنامه‌های شرکت بود که ۳۹ هزار و ۶۸۱ تن (۹۷ درصد) محقق شد و نسبت به دوره سه ماه اول سال ۱۴۰۱، ۳۵ درصد رشد داشت.

وی گفت: باهمه موانعی که در مسیر تولید وجود دارد اما می‌توان با صرف فعل خواستن و روحیه جهادی هر ناممکنی را ممکن ساخت و رهبر معظم انقلاب هم می‌خواهد همه حوزه‌های تولید به این ادراک و تحقق برسد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.