پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رویداد استارتاپی با موضوع پسماند در مازندران

0

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران روز چهارشنبه در جلسه بررسی و برنامه ریزی برگزاری اولین رویداد استارتاپی مدیریت پسماند و محیط زیست عنوان کرد: این رویداد مهم با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و با مشارکت شرکت های دانش بنیان و شهرداری ها در مازندران برگزار می شود ‎

مهدی رازجویان در این جلسه افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد در سه ماه آینده ترتیبی اتخاذ گردد که ضمن فراهم شدن شرایط مذاکره شهرداری ها با شرکت های دانش بنیان در خصوص موضوعات پسماند از محل قراردادهای منعقد شده بصورت تسهیلات کم بهره توسط صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اظهار داشت: تسریع در پرداخت تسهیلات کم بهره از جمله مسائلی است که می بایست منجر به خروجی مناسب از این رویداد استارتاپی گردد.

وی یادآور شد: فراخوان و دعوت از شرکت های تخصصی در حوزه شیمی پلیمر کمپوست در راستای توانمند سازی در حوزه پسماند و بهره گیری از ظرفیت شرکت های فوق می بایست از اولویت های اصلی این رویداد باشد تا به نوعی موجب اقدامات مساعد در حوزه پسماند و محیط زیست گردد.

گفتنی است نخستین رویداد استارتاپی استان مازندران با موضوع پسمان به صورت نمایشگاه خواهد بود اما هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده و مسئولان استان اعلام کردند که در چند روز آینده زمان دقیق آن مشخص می شود. 

همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری به منظور تجاری سازی نوآوریها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده – محصول – بازار از شرکتهای دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین می نماید.به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر می باشد.

خدمات تسهیلات صندوق شامل انواع وام (قرض الحسنه ، ترجیحی یا متعارف) برای انواع کاربردها (سرمایه در گردش ، سرمایه ثابت)، لیزینگ (اجاره به شرط تملیک – فروش اقساطی) می باشد.

گفتنی است زباله و یا به اصطلاح پسماند یکی از بزرگ‌ترین معضلات و دغدغه استان سرسبز مازندران با حساسیت بالای زیست محیطی است. 

 روزانه در مازندران ۳ هزار تن زباله خانگی تولید می شود که برای ساماندهی این زباله ها استان به ۹ منطقه تقسیم شد که در حال حاضر علاوه بر ساخت ۲ نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر که هر کدام به ترتیب با ۵۰ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، کارخانه های کمپوست در شهرهای بابل و بهشهر هم اکنون فعال است و در شهرهای قائمشهر و تنکابن نیز در دست اجراست و پیش بینی می شود این برنامه برای شهر آمل نیز عملیاتی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.