پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی از چهار غذای اصیل مازندران در جشنواره «زردکیجا»

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: چهار غذای اصیل مازنی در جشنواره زردکیجا شهرستان میاندرود، رونمایی شد.

حسین ایزدی  امروز ۲۱ مهر در مراسم جشنواره زردکیجا که در شهرستان میاندرود برگزار شد با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی رونق گردشگری را در مناطق در حال توسعه به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: شهرستان میاندرود ظرفیت‌های بسیاری دارد و فقط در قالب این برنامه‌ها می‌توان آن را معرفی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ثبت ۱۵ رویداد مازندران در تقویم رویدادهای گردشگری کشور افزود: مردم نقش حیاتی در توسعه گردشگری دارند این برنامه‌ها نیز با حضور مردم و تشکل‌های مردم نهاد موفق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: شرق مازندران به لحاظ طبیعت‌گردی و گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است که با برنامه‌های هدفمند می‌توان ازاین ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

ایزدی ضمن رونمایی از الواح ثبت چهار غذای اصیل مازندرانی، «حلیم‌او خارش، لاک‌سو، خمیر آش و پلاپتی نون( نان برنجی) » در این جشنواره اظهار کرد: از گذشته تنوع اقلیم مازندران کوهستان، ساحل، جنگل و دشت موجب تنوع غذاهای مردم استان با روش‌های طبخ متفاوت بوه که متاسفانه هنوز آنطور که باید در منوی تاسیسات پذیرایی و اقامتی گردشگری جای نگرفته است.

رونمایی از چهار غذای اصیل مازندران در جشنواره «زردکیجا»

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از گردشگری غذا به عنوان یکی از شاخه‌های پرطرفدار گردشگری بین‌المللی یاد کرد و گفت: بخش خصوصی فعال در این حوزه با کمی خلاقیت می‌تواند از غذاهای سنتی منطقه برای برندسازی مجموعه خود استفاده کند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.