پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونق صادرات؛ حرفی که عملی شد/ سرمازدگی باغ‌های مازندران را تهدید نمی‌کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احسان عباسپور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت محصولات باغی مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نارنگی پیش‌رس از باغ‌های مازندران به طور کامل برداشت شده است. 

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۰۰هزار تن نارنگی انشو، افزود: تاکنون حدود ۵۵ تا ۶۰درصد نارنگی انشو نیز از باغ‌های مازندران برداشت شده است. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی ما از تولید امسال پرتقال تامسون در استان ۹۰۰هزار تن است، اضافه کرد:  تولید حدود ۳۵درصد محصول برداشت شده است و کماکان نیز ادامه دارد. 

عباسپور ادامه داد: همچنین تاکنون بالغ بر ۹۵درصد محصول کیوی مازندران برداشت شده است. 

وی با بیان اینکه پرتقال تامسون استان نیز درحال برداشت است، تصریح کرد: بخشی از محصول مستقیم به بازار عرضه و بخشی به شکل تازه‌خوری  و بخشی نیز جهت ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها و بخشی دیگر برای بحث کنسانتره ارسال می‌شود . 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رقم خوب صادرات نارنگی استان، اظهار کرد: همچنین از شروع برداشت محصول پرتقال تاکنون ۴هزار و ۵۰۰ تن محصول صادرات شد که کماکان نیز ادامه دارد البته این میزان تنها با تاییدیه قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و از سایر مبادی نیز صادرات مرکبات درحال انجام است. 

عباسپور با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران، اضافه کرد: ۲هزار و ۸۵۰ تن کیوی نیز تاکنون صادر شده که همچنان هم صادرات این محصول ادامه دارد و اخیرا رشد خوبی داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه باغداران در برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند ، خاطرنشان کرد: خطری از بحث سرمازدگی باغ‌های مازندران را تهدید نمی‌کند باید باغداران بگذارنددمیوه به قند کافی برسد و به یکباره به بازار عرضه نکنند تا سبب اشباع بازار نشود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.