پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روند شیوع کرونا در مازندران کاهشی است/ عادی انگاری ممنوع

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه استان مازندران توانایی تزریق ۱۰۰ هزار دز واکسن در روز را دارد، گفت: اگر واکسن به استان برسد و با توجه به خبرهای خوبی که در خصوص واردات واکسن رسیده است، با توجه به توانایی مراکز واکسیناسیون در استان سهمیه خوبی به ما تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما تجربه ۵۰ هزار دز در یک روز را هم داشتیم، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در استان از میانگین کشوری هم بالاتر است به طوری که ۴۲ درصد دز اول تزریق شده است و در دز دوم نیز آمار استان بالاست.

استاندار مازندران با بیان اینکه با رعایت مردم و زحمات کادر درمان، شیوع بیماری در استان رو به کاهش است گفت: این کاهشی شدن نباید در جامعه باعث عادی‌انگاری شود و پروتکل‌های بهداشتی شکسته شود، چرا که استان‌هایی هستند که رو به کاهش بودند و با عادی‌انگاری مجدد روند بیماری صعودی شده است.

حسین زادگان ادامه داد : هربار که میزان رعایت پروتکل ها پایین می‌آید، استان دچار پیک سهمگین می‌شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و پیاده‌روی اربعین گفت: مبنای ما در استان مصوبه ستاد ملی کرونا است.

استاندار مازندران به فرمانداران گفت در خصوص اجرای محدودیت‌ها طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان در شهرستان‌ها انجام شود.

وی در پایان سخنانش از مردم استان خواست که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

 /۸۶۰۴۱ /ج/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.