پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روند تصادفات جاده‌ای در مازندران کاهشی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار علیرضا باقری امروز در نشست هم‌اندیشی کاهش تلفات جاده‌ای، چالش‌ها و راهکارها اظهار داشت: مازندران با 22 شهرستان بر اساس سرشماری بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و 20 میلیون جمعیت شناور دارد.

وی افزود: 497 هزار خودرو تاکنون در مازندران پلاک‌گذاری شد و ماهانه 80 دستگاه نقل و انتقال خودرو داریم. 130 نقطه در درون شهری و برون شهری نقاط حادثه‌خیز داریم.

رئیس پلیس راهور مازندران با تاکید بر اینکه افزایش سرعت و تصادف حاصل از افزایش تردد داریم تصریح کرد: دلیل تصادفات نشان می‌دهد برآورد بیمه در سال 83 روند تصادفات جاده‌ها از سال 83 تاکنون رو به کاهش است. با همت دادگستری و دادستان‌ها و پزشکی قانونی و سازمان‌ها مازندران شاهد کاهش تدریجی تصادفات است.

باقری بیان کرد: با اعمال قانون با تردد 20 میلیون مسافر و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی انجام شد و 41 درصد تصادفات سال 93 موتورسواران بودند که اکنون به 21 درصد رسیده است.

وی افزود: در انضباط ترافیکی و تحلیل‌ها از ساعت 6 بعد از ظهر تا 8 شب با 19 درصد بیشترین تصادفات در سن 18 تا 30 سال را شاهد هستیم و عدم رعایت توجه به جلو با 41 درصد در حوزه درون شهری و برون شهری بیشترین عامل تصادف در مازندران است.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: پراید با 31 درصد بیشترین تصادفات را دارد. امکانات پایش مسیرهای مواصلاتی به روز نیست و برای برون رفت از تصادفات ساختگی نیازمند دوربین‌های ویژه و تصویربرداری مناسب برای اعمال نظر درست شرکت‌های بیمه‌ای و تصمیم‌گیری درست پرونده‌های قضایی هستیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.