پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روستاهای مازندران سیستم تصفیه فاضلاب ندارند

0

مشاور اداره کل محیط زیست مازندران گفت: هیچ یک از روستاهای مازندران سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و این امور موجب آلودگی می شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، داریوش مقدس در جمع اعضای کارگروه گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی استان در دانشگاه مازندران اظهار کرد: آلودگی در دریا از زمان های گذشته ریشه دارد و بیشتر تحت تاثیر کشورهای حاشیه دریای خزر به وجود می‌آید.

وی افزود: زمانی که صید ماهی خاویاری در ایران و روسیه ممنوع می‌شود در بعضی از کشورها صورت می‌گیرد و ماهی صید شده به فروش می رسد و یا اینکه ایران از دریای خزر نفت برداشت نمی‌کند اما در آذربایجان و ترکمنستان اینکار صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم آلودگی دریا را مدیریت کنیم باید هماهنگی بین المللی صورت بگیرد.

آلودگی سواحل مازندران از فاضلاب‌هایی است که وارد دریا می‌شود

مقدس با اشاره به اینکه از طرح های سالمسازی در طول سال در مازندران نمونه برداری می‌شود و تنها 10 درصد از این طرح‌ها آلودگی دارند، اظهار کرد: بخشی از این آلودگی ناشی از فاضلاب‌هایی است که وارد دریا می‌شود.

تنها 6 شهر مازندران سیستم تصفیه فاضلاب شهری دارد

وی با بیان اینکه تنها 6 شهر مازندران سیستم تصفیه فاضلاب شهری دارد و آنها نیز کامل نیستند، گفت: هیچ یک از روستاهای مازندران سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و این امور موجب آلودگی می شود.

مشاور اداره‌کل محیط زیست مازندران افزود: یکی از راهکارهایی که موجب کاهش آلودگی ساحل و دریا می شود این است که شهرداری و فرمانداری ها بپذیرند که طرح های سالمسازی ساحل که آلودگی زیست محیطی دارند، تعطیل شوند.

بیشتر شناگاه های دریای خزر در مکان مناسبی قرار ندارد

مقدس با اشاره به اینکه بیشتر شناگاه های دریای خزر در مکان مناسبی قرار ندارد، گفت: اینکه در رسانه ها مطرح می شود دریا آلوده است موجب می شود مردم نگران شوند اما واقعیت این است که تنها 10 درصد طرح های سالمسازی در مازندران آلوده است.

ساخت و سازهای ساحل مشکل قانونی دارد

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای ساحل مشکل قانونی دارد و باید آن را برطرف کرد، اظهار کرد: بخشی از ساحل نیز در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارد و باید پیشقدم شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.