پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزهای گرم پیش‌روی مازندرانی‌ها

0

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز و فردا با استقرار الگوی تابستانه و تقویت جریانات جنوبی روزهای گرمی را شاهد هستیم انتظار داریم با این وضعیت تا فردا شاهد افزایش محسوس دما در استان باشیم، به‌طوری‌که دمای هوا در مناطق غربی تا ۳۵ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۹ درجه هم برسد.

وی افزود: روز پنج‌شنبه هرچند کماکان روز گرمی را خواهیم داشت انتظار داریم گاهی شاهد افزایش ابر در آسمان مازندران باشیم که اواخر روز در غرب استان احتمال رگبار پراکنده در غرب استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی روزهای ابتدایی مرداد ماه با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی، انتظار داریم آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده باشیم که در برخی مناطق می‌تواند به‌صورت محلی شدید باشد.

اسدی با اشاره به کاهش دمای هوا و وزش باد، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز یک‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوا طی روز گذشته مربوط به آمل ۳۷، دشت‌ناز ۳۶، ساری، قراخیل قائمشهر و گلوگاه با ۳۵ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به هوایی گرمی که تا روز پنج‌شنبه در مازندران مستقر بوده لازم است هم‌استانی‌ها در مصرف آب و انرژی مدیریت لازم را به عمل آورده و از روست کردن آتش در مزارع، جنگل و مراتع پرهیز کنند.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران تا روز پنج‌شنبه به‌صورت موج کوتاه و پایان هفته به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.