پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزهای زرد کرونایی؛ سهم مازندران/ تناقضات رنگی کرونایی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها درحالی مازندران روزهای پرتب و تاب کرونایی را باتوجه به شیوع کرونای جهش‌یافته و همچنین تجربه نوروز گذشته در پی سفر به شمال و وضعیت قرمز و فراقرمز پشت سر می‌گذارد در این زمینه وزیر بهداشت و استاندار مازندران اعلام کردند از سفر به مازندران در نوروز امسال پرهیز شود.

نکته مهمی که در این زمینه جلوه‌گر شده و با عنوان نوعی تناقض برجسته است که در مقابل این واقعیت، وضعیت نگران‌کننده و بحرانی استان مازندران سه شهر مازندران در وضعیت نارنجی بوده طی رنگ‌بندی جدید تمامی شهرها و حتی خود استان مازندران در وضعیت زرد اعلام شده که این مسئله علامت سوال پررنگی به وجود می‌آورد؛ چرا که هفته گذشته مازندران در وضعیت نارنجی بوده است.

*ضرورت رعایت خط قرمزها در شرایط کرونایی

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در این زمینه گفت: روزهای کرونایی همانند شمشیر دولبه است که باید باتوجه به رعایت پروتکل‌بهداشتی خط قرمزها رعایت شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی باید مراقبت‌ها مدنظر قرار گیرد، گفت: ملاک تجربیات و استانداردها است که در این زمینه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

*رنگ کرونایی ۶ شهر مازندران؛ آبی است

دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره گفت: براساس رنگ‌بندی رسمی آخرین بروز رسانی نقشه شیوع کرونا شهرهای میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، عباس‌آباد و کلاردشت در وضعیت آبی و بقیه شهرهای استان در وضعیت  زرد اعلام شده و وضعیت استان مازندران نیز با رنگ زرد مشخص شده است.

 

*روزهای زرد؛ سهم مازندران

دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ادامه در گفت‌وگو با فارس گفت: رنگ‌بندی استان براساس  تعداد بیماران بستری، بیماران سرپایی و مرگ بیماران کرونایی است که از سوی وزارت خانه تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان مازندران زرد اعلام شده است، اظهار کرد: شهرهای رامسر، آمل و ساری که طی هفته گذشته در وضعیت نارنجی بودند با توجه به روند کاهشی بیماری در وضعیت زرد قرار گرفتند و این تصمیم براساس ارزیابی ستاد ملی کرونا است.

*مراقبت سرپایی مبتلایان کرونای انگلیسی در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در قائمشهر، بیان کرد: همه این افراد حتی مراقبت قرنطینه‌ای هستند با وجود اینکه علایم حاد ندارند اما مراقبت‌ها به‌صورت سرپایی اتفاق می‌افتد.

همکاران وزارتخانه رنگی که اعلام کردند مربوط به وضعیت کنونی استان است و این رنگ‌بندی در یک روز هم با رعایت نکردن مسائل بهداشتی ممکن است تغییر کند و در این زمینه مسئله ممنوعیت سفر در نوروز به مازندران تاکید شده است.

اویس با اعلام اینکه شرایط استان مدیریت شده است، درباره تاکید بر ممنوعیت سفر با وجود رنگ زرد کرونایی اظهار کرد: همکاران وزارتخانه رنگی که اعلام کردند مربوط به وضعیت کنونی استان است و این رنگ‌بندی در یک روز هم با رعایت نکردن مسائل بهداشتی ممکن است تغییر کند و در این زمینه مسئله ممنوعیت سفر در نوروز به مازندران تاکید شده است.

*وضعیت نامطلوب فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران ۶۰ تا ۶۴ درصد است و سبت به شاخص مورد نظر که ۹۵ درصد باید باشد خیلی  پایین است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی نیز در فاصله‌های نزدیک و تماس بالا قدرت انتقال سریع دارد،گفت: پرهیز از حضور در دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از اولویت‌های اصلی است.

به گزارش فارس، سه شهر مازندران که در وضعیت نارنجی بوده طی رنگ‌بندی جدید تمامی شهرها و حتی خود استان مازندران در وضعیت زرد اعلام شده که علامت سوال پررنگی را برای همه به وجود می‌آورد؛ چرا که هفته گذشته مازندران در وضعیت نارنجی بوده است.

 /۸۶۰۳۴/ج/س




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.