پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزبه روز بر شمار پرونده های دادگستری افزوده می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان خواجه خسان صبح چهارشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با روزه خواری در دستور کار قرار دارد گفت: چنانچه عنوان مجرمانه روزه خواری در ماه مبارک رمضان در ملأ عام انجام شود شدیداً با آن برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده روزه خواری در ملأ عام مشمول مجازات می‌شود و مأمورین نیروی انتظامی می‌توانند مجرمین را دستگیر و بازداشت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان رامسر مجازات روزه خواری در ملأ عام را ۷۴ ضربه شلاق اعلام کرد و گفت: روز به روز بر تعداد پرونده‌های دادگستری افزوده می‌شود که نگران کننده است و تربیت صحیح فرزندان و عوامل فرهنگی در کاهش جرم مؤثر است.

دادستان رامسر از پیشگیری و مقابله با هنجار شکنی و روزه خواری در ملأ عام در ماه مبارک رمضان خبر داد.

احمد جعفر سعیدی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم گفت: با نظر به حرمت ماه مبارک رمضان و لزوم جلوگیری از هتک حرمت آن از این حیث که برخی افراد با روزه خواری در مجامع عمومی حرمت این ماه را می‌شکنند با همکاری دستگاه‌های ذیربط و هماهنگی شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران با هر نوع روزه خواری در ملأ عام برخورد خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را اعمال و اجرای قانون با اولویت اقدامات ایجابی و ترویجی، ایجاد انضباط اجتماعی و رضایتمندی عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاریهای اجتماعی و اقدامات هنجار شکن، ایجاد فضای روانی مناسب با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان، پیشگیری از وقوع جرم از طریق احیا و اجرای فریضه شرعی و امر به معروف و نهی از منکر، رعایت و احترام به آداب و شعائر اسلامی و شرعی، حمایت از اجرای موازین شرعی و مذهبی در ماه مبارک رمضان، تعامل و هماهنگی فی مابین کلیه دستگاه‌های ذیربط، استفاده از ظرفیت بالقوه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و مردم به منظور شئونات ماه مبارک رمضان، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های روزه خواری و حفظ حقوق شهروندی روزه داران عنوان کرد.

معاون فرمانده سپاه رامسر در این جلسه گفت: رسانه‌ها جهت پیشگیری از آسیب‌هایی که در حوزه فرهنگی و دینی وجود دارد از مسئولین ذیربط مطالبه گری کنند.

فیض الله امینی نیا تصریح کرد: با هر نوع هنجار شکنی در ماه مبارک رمضان برخورد قاطعانه خواهد شد و گشت‌های تذکر لسانی در حوزه‌های استحفاظی بسیجیان بویژه مناطق گردشگری جنگل دالخانی و جواهرده حضور فعال دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.