پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزانه ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران بستری می‌شوند

0

دکتر سید عباس موسوی عصر یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در ساری دلیل بستری شدن این افراد را در مراکز بیمارستانی و درمانی به دلیل کمبود کیت آزمایشگاهی دانست و اظهارداشت : روزانه بیش از این تعداد نیز پس از نمونه گیری اولیه و یا بهبود شرایط و منفی بودن نتیجه نمونه گیری از بیمارستان و مراکز درمانی ما مرخص می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بیش از ۴۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند و تعداد کسانی که ویروس کرونا در آنها براساس نمونه گیری مثبت اعلام شده نیز کمتر از ۵۰ نفر می رسد.
درمان ۸۰ درصد مبتلایان ویروس کرونا بدون علایم ظاهری 
وی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد از افرادی که به نوعی ویروس کرونا را در خود دارند به دلیل بالا بودن سیستم ایمنی بدنشان نیازی به بستری نداشته و شاید حتی نشانه هایی از این ویروس را نیز در ظاهر نداشته باشند و در اطراف ما حضور داشتند، که ما متوجه آنها نشدیم و بهبود یافتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد : براساس نرم جهانی صرفا در ۱۵ تا ۲۰ درصد از افراد با شرایط ایمنی مختلف بدنی ویروس کرونا در آنها دارای علایم ظاهری خفیف است که صرفا حدود ۵ درصدشان نیاز به بستری و مراقبت های ویژه پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد : از بین این افراد نیز کسانی لفظ بیمار کرونایی می توان به آنها داد که نمونه آنها در آزمایش مثبت باشد که در این صورت تحت مراقبت های ویژه در مراکز درمانی پیش بینی شده قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: توصیه های پزشکی و درمانی ما  به مردم برای دوری از مواجهه با افراد مشکوک به ویروس کرونا به دلیل جلوگیری از انتشار بیشتر آن است و تعطیلی مدارس و دانشگاهها و برخی از اجتماعات نیز در این راستا انجام شده است.
مراکز درمانی و پزشکی در الویت تامین ماسک و تجهیزات ضد عفونی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد نبود ماسک و تجهیزات ضد عفونی در بازار گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان در شرایط فعلی الوویت اصلی ما برای ماسک و تجهیزات ضد عفونی برای بیمارستان و مراکز ریفرالی است که بیماران و کادر پزشکی در آنها فعالیت دارند.
دکتر موسوی اظهارداشت : با اطلاعاتی که وزارت صمت در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده، تمام واحدهای تولیدی ماسک و مواد ضد عفونی با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و ما در شرایط فعلی مشکلی در تامین این نیازمندی ها برای افراد بیمار و مراکز درمانی نداریم.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با رفع نیاز بیماران و کادر پزشکی و مراکز درمانی، با شرایطی که وزارت بهداشت و درمان اعلام خواهد کرد، این تجهیزات در اختیار مردم نیز قرار می گیرد.
دکتر موسوی دلیل اصلی کمبود ماسک را ناشی از افزایش تقاضا در روزهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرده است.

عدم نیاز به ماسک برای افراد عادی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد نگرانی مردم از نبود ماسک و مواد ضد عفونی در بازار گفت : افرادی که دارای هیچ نشانه  ویروس کرونا نیستند و کسانی که در مواجهه ای با بیماران و یا افراد مشکوک به ویروس کرونا ندارند، این افراد نیاز به ماسک ندارد و کسانی که در فضای باز و هوای آزاد از ماسک استفاده می کنند، امکان دارد، چنانچه مسایل بهداشتی را در استفاده رعایت نکنند، بیشتر در معرض ویروس قرار بگیرند.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد : از نظر کسانی که در فعالیت های جمعی و با در مواجهه با افراد زیادی در یک مکان بسته در ارتباط هستند؛ این افراد برای جلوگیری از انتشار این ویروس و یا افرادی که یکی از نشانه های این ویروس را دارند، باید در راستای برنامه پیشگیرانه از ماسک استفاده کنند.
وی اظهارداشت : علاوه بر آن تامین مواد ضدعفونی و حتی ماسک در بازار بر عهده وزارت صمت و در استان ها سازمان صمت قرار دارد و ما به عنوان مجموعه وزارت بهداشت در حوزه تولید این لوازم نقشی نداریم و ممنوعیت فروش در داروخانه ها نیز اختصاص با الوویت این تجهیزات برای مراکز درمانی است.
توجه به هشدارهای پزشکی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم توصیه کرد هشدارهای پزشکی و درمانی پیرامون ویروس کرونا را جدی بگیرند و با برنامه های پیشگیرانه از انتشار آن جلوگیری کنند و با این کارشان مراکز بهداشتی و درمانی را در کنترل این ویروس کمک خواهند کرد.
دکتر موسوی اظهارداشت : همچنان برنامه های هشداری و پیشگیرانه ما در مورد ویروس کرونا در استان و حتی سطح کشور پاربرجاست و با رعایت خود مراقبتی می توانیم این ویروس را شکست دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.