پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزانه ۱۰۰ تن زباله در جنگل های رامسر دپو می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد صبح دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا گام‌های مؤثری برداشته شد گفت: در راستای تفکیک زباله از مبدا با اقدام عملی و برنامه ریزی مناسب و کار جمعی مسئولان و مشارکت مردمی

وی افزود: در حوزه پسماند با وضعیت نامناسبی روبرو هستیم و روزانه ۱۰۰ تن زباله در شهرستان رامسر تولید و در جنگل اشکته چال در منطقه کلاکولی دپو می‌شود که سبب تخریب محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست در این جلسه گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۶ جلسه کار گروه پسماند برگزار شد که استقرار دستگاه‌های تولید انرژی از زباله به نتیجه نرسید و تولید کمپوست در شهرستان همجوار برای من فایده‌ای نداشت.

حمید رضا نیاستی با اشاره به اینکه تفکیک و پردازش زباله در دستور کار قرار دارد گفت: در سایت کلاکولی وضعیت نامناسبی در زمینه انباشت زباله وجود دارد و اتفاق خاصی در حوزه پسماند نیفتاده است.

وی افزود: سایت دفن زباله در استان مازندران وضعیت نامناسبی دارد و تغییر آنچنانی در سایت ما انجام نشده وحجم زباله ورودی به سایت کلاکولی بسیار زیاد است.

نیاستی تصریح کرد: در راستای تفکیک زباله از مبدا در ۲۳ روستا جلسات با دهیاران برگزار شد و آموزش تفکیک زباله از مبدا در روستاها نسبت به کاهش حجم زباله عملیاتی شد که ۱۸ روستا در این راستا موفق عمل کردند.

شهردار کتالم و ساداتشهر در این جلسه با بیان اینکه سال ۹۸ را با نگاه اجرایی در تفکیک زباله از مبدا شروع کنیم که نیازمند عزم جدی است گفت: در سال ۹۷ با ۴۰ درصد کاهش حجم زباله روبرو بودیم.

مجتبی رضوانی تصریح کرد: همه خانواده‌ها که زمین و باغ دارند بار زباله را بر دوش شهرداری می‌گذارند که باید زباله تر و خشک در همان مکان تفکیک شود.

وی افزود: شرکت‌هایی که در حوزه مقصد زباله فعالیت دارند پیگیری خوبی داشتند و نیازمند جهش قوی و مناسب در این زمینه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.