پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روحانی دنبال شریک برای کم‌کاری‌هایش می‌گردد/ دولت پاسخگو نیازمندی‌های مرغ مردم نبود مابقی مسائل جای خود!

0

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به سخنان امروز حسن روحانی در خصوص برجام اظهار کرد: رئیس جمهور خودش بر اساس اطلاعات حقوقی که در اختیار دارد بند بند مذاکره را مطالعه کند.

وی با اعلام اینکه بعد از آن دولت به مشاوران خودش مراجعه کند و ببیند که برجام چه عوایدی برای کشور داشته است، گفت: مذاکره و برجام خوب بود اما نه برای ما بلکه برای کشورهای طرف مذاکره!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مذاکرات ظاهرا فقط طرف ما متعهد شده بود که هر آنچه در مذاکره تصویب شده عمل کنیم برای طرف مقابل هیچ تضمینی دریافت نشده است.

وی با اعلام اینکه اگر مذاکرات خوب چرا دولت خودش اعلام می‌کند که نمی‌تواند نسبت به واردات مرغ و گوشت اقدام کند،افزود: امروز روحانی در اظهارات خودش نشان داد که نتوانست آنچنان که باید و شاید دستاوردی در مذاکرات داشته باشد.

زارعی با اعلام اینکه روحانی در بخشی از اظهاراتش اعلام کرده که گشایش اقتصادی مناسبی در کشور انجام شده،ادامه داد: بحث گشایش اقتصادی را امروز بروید از مردم بپرسید که آیا واقعا امروز چالش اقتصادی ندارند؟

وی با اشاره به مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، یادآور شد: دولت همه چشم و چراغ توسعه را با برجام گره زد نه تنها موفقیتی در این زمینه کسب نکرد بلکه زمینه آسیب به بخش‌های مختلف اقتصادی را فراهم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از کشاورزان و صنعتگران حوزه کشاورزی با چالش مواجه هستند، همه این اقدامات نتیجه ندانم کاری‌های اقتصادی دولت در مذاکرات است.

وی با اعلام اینکه کشور در حال حاضر تورم بالای ۳۸ درصد را تجربه می‌کند،افزود: از روزی که همه هم و غم ما به مذاکره دوخته شد مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شده است.

زارعی با اعلام اینکه عملکرد دولت نه تنها در سیاست خارجی بلکه در هیچ حوزه قابل دفاع نیست،اضافه کرد: امروز بخش زیادی از منتقدان دولت همان کسانی هستند که شعار روحانی تا ۱۴۰۰ را سر می‌دادند.

 وی درباره بحث مطرح شده توسط روحانی اینکه ادعای اینکه قانون مصوب مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) مانع به ثمر رسیدن مذاکرات شده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام مجلس توان هسته‌ای کشور را افزایش دادیم و همین موضوع زمینه بازگشت مجدد آمریکا و اروپا پای میز مذاکره فراهم شده است.

زارعی خاطر نشان کرد: اقدام مجلس شورای اسلامی زمینه تقویت قدرت مذاکره کنندگان را فراهم کرده و همکاران بنده در جلسات کمیسیون امنیت ملی بارها و بارها این موضوع را از زبان عراقچی و صالحی شنیدند.

وی با اعلام اینکه روحانی عادت دارد که همیشه زیر میز بزند،گفت: دولت در حال حاضر به جای طرح مسائلی که هیچ اثری در زندگی مردم ندارد می خواهد از عملکرد خویش دفاع کند، وقتی متوجه شد که کارکردی ندارد تلاش می‌کند که فرار رو به جلو داشته باشد.

زارعی با بیان اینکه روحانی نباید از متانت و صبوری مردم سوء استفاده کند، افزود: این اظهارات رئیس دولت نشان می‌دهد که بنا دارد جای طلبکار و بدهکار را تغییر دهد و روی بی‌تدبیری‌های که انجام شده سرپوش بگذارد.

وی در پایان گفت: دولت خودش آگاه است که اقدام راهبردی مشخصی برای کشور انجام نداده اما دنبال شریک می‌گردد که این کم کاری‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.