پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روحانیون در صحنه های مختلف پیشگام هستند/تربیت مداحان تراز انقلاب

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان صبح یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی – تبلیغی مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و علمای روحانی مازندران با بیان اینکه روحانیان خدمتگزار مردم هستند و در عرصه‌های مختلف مبارزه و جنگ نقش آفرینی کردند، افزود: روحانیان در دوران سیل، مقابله با کرونا و غیره نیز نقش پررنگی داشتند.

وی ادامه داد: در ایام سیل طلاب جهادی به استان‌های دیگر رفتند و به کمک مردم شتافتند و در مبارزه با کرونا نیز مبلغان پیشقدم شدند.

وی با اظهار اینکه نیروهای جهادی در دوران کرونا، ترس از کرونا را شکستند و به مقابله پرداختند، تصریح کرد: این افراد در صحنه تولید ماسک، خدمت در آرامستان و غیره به فعالیت پرداختند.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: در استان مازندران بیش از ۱۸۰ نفر از روحانیان و طلاب در مقابله با کرونا فعالیت داشتند و هیئات مذهبی نیز ثابت کردند جایی که لازم است در کنار مردم باشند، خدمت می‌کنند و ۲۶۰ هیئت مذهبی در این حوزه فعالیت داشتند.

وی از فعالیت ۱۲۰ مسجد، ۱۸۰ مرکز قرآنی در راه مقابله با کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: خدمات و زیبایی‌های مردم مازندران باید به درستی منعکس و منتقل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با گرامیداشت سالروز تأسیسات تبلیغات اسلامی از این سازمان به عنوان یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تبلیغات اسلامی مازندران دارای ساختاری گسترده است و در اکثر شهرستان‌ها، اداره و نمایندگی تبلیغات اسلامی فعال است.

حجت الاسلام شکریان با اظهار اینکه مازندران ۱۵ سال متوالی در حوزه قرآنی رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: طرح ۱۹ ساله تربیت قرآنی از جمله برنامه‌های اجرا شده در استان به شمار می‌رود و کشف استعدادهای شاخص از مهمترین برنامه است.

وی یادآور شد: تربیت مداحان در تراز انقلاب از جمله اهداف و برنامه‌های تبلیغات اسلامی است و در سطح استان پنج دبیرستان معارف راه اندازی شده است و خروجی‌های این دبیرستان‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز شاخص فرهنگی است.

کد خبر 4954228
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.