پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روبان ۵۳ پروژه پدافند غیرعامل در مازندران قیچی می‌شود

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حمید بخشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ برنامه در این هفته برگزار می‌شود که ۲۲۶ کارگاه آموزشی، ۱۹ مسابقه حوزه پدافند غیرعامل، ۱۰ همایش، ۵۲ نشست و سمینار از جمله آنها هستند.

وی با تاکید بر بازدید از ۸۷ پروژه پدافند غیرعامل در طی این هفته، گفت: همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل، عطر افشانی گلزار شهدا، مراسم صبحگاه و نواختن زنگ پدافند غیرعامل در ۴ هزار مدرسه استان اجرا می‌شود.

بخشی ادامه داد: روز پنجم آبان‌ماه نیز در تمامی خطبه‌های نماز جمعه استان به موضوع اهمیت پدافند غیرعامل پرداخته می‌شود.

* گستردگی نقش پدافند غیرعامل از بهداشت تا بانکداری

مدیرکل پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک دستگاه اجرایی محسوب نمی‌شود بلکه اداره کل ستادی در استانداری محسوب می‌شود که وظیفه نظارت بر الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در دستگاه‌های گونان را برعهده دارد که شامل حوزه‌های متنوع و فعالیت‌های متعددی می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های دفاعی و نظامی، بهداشت و سلامت عمومی، آب و برق، مدیریت کلان، راه و حمل و نقل، رسانه، فرهنگ، مالی، بانکداری، بازرگانی، استحکامات و سازه‌های امن، سوخت، معماری و شهرسازی، نفت، گاز و موضاعات زیستی در حوزه ی پدافند غیرعامل قرار دارند.

بخشی با اشاره به اینکه ساختار پدافند غیرعامل در مازندران مشتمل بر ۴ رکن است، افزود: رکن اول شورای پدافند غیرعامل استان با ریاست استاندار است، رکن دوم اداره کل پدافند غیرعامل است که دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل است که هماهنگی و تسهیل ماموریت‌های حوزه پدافند غیرعامل در این فضا پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱ کارگروه تخصصی مختلف در حوزه پدافند غیرعامل استان مازندران در حال فعالیت هستند که رکن سوم محسوب می‌شوند.

 بخشی گفت: این کارگروه‌ها به بررسی موضاعات زیستی، بیولوژیکی، امنیت غذایی، حمل و نقل جاده‌ای، فرهنگی و اجتماعی و ‌‌‌… می‌پردازند‌.

وی یادآور شد: رکن چهارم شورای پدافند عامل شهرستان‌ها است که فرماندار هر شهرستان ریاست آنها را برعهده دارد و موضوعات ذکر شده را پیگیری می‌کنند.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.