پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایت کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان از قهرمانی جهان تا تحصیلات دانشگاهی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ورزش از مهمترین عرصه‌های رشد فردی و اجتماعی است و موفقیت در آن علاوه بر تمرین بدنی به آمادگی روحی و برنامه‌ریزی هم بستگی دارد تا یک ورزشکار سال‌ها در عناوین مختلف حضور داشته باشد و علاوه بر کسب افتخار و معرفی فرهنگی و جغرافیایی به نشاط اجتماعی هم کمک کند و شهرستان سوادکوه هم از این ورزشکاران اثرگذار در خود دارد و احمدرضا رضایی سال‌ها در تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشور عناوین مختلف جهانی را کسب کرده است که آخرین عنوان کسب‌شده این ورزشکار کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی و اقیانوسیه بود.

*راهیابی مستقیم به تیم بزرگسالان فوتسال ناشنوایان

احمدرضا رضایی متولد فروردین‌ماه ۱۳۶۶ است که از سال ۱۳۸۸ دروازه‌بان و از ۱۰ سال پیش تاکنون هم کاپیتان تیم ملی ناشنوایان است و در مصاحبه و جلسات بر سوادکوهی‌بودن و سکونت در سوادکوه تأکید دارد.

از کودکی در رشته‌های دو و میدانی، ژیمناستیک و تکواندو فعالیت داشت و به صورت اتفاقی در دروازه تیم مدرسه قرار گرفت و به مسابقات شهرستانی اعزام شد و با توجه به آمادگی جسمانی خوبی که داشت به خوبی دیده و جذب تیم‌های ساروی شد و از سال ۱۳۸۸ مستقیم به تیم بزرگسالان فوتسال ناشنوایان راه یافت.

احمد‌رضا رضایی از کسب ۲ قهرمانی جهان و ۸ قهرمانی آسیایی خود در تیم فوتسال ناشنوایان خبر داد و گفت: در مسابقات جهانی مقابل تیم رژیم صهیونیستی قرار نگرفتیم و این اقدام را قهرمانی سوم جهانی تیم می‌دانم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان به عضویت خود در تیم فوتسال یونایتد سوئیس اشاره کرد که سال‌ها از مرحله مقدماتی صعود نمی‌کرد ولی سال گذشته در جام باشگاه‌های اروپا به مدال برنز رسید.

رضایی، سطح مسابقات اخیر قهرمانی آسیایی و اقیانوسیه را بالاتر از دوره‌های گذشته ذکر و به بازی‌های انجام‌شده اشاره کرد و گفت: بیشتر با تیم قدرتمند تایلند در مراحل پایانی مسابقات روبرو می‌شدیم و در بازی اول این تیم را ۴ بر صفر شکست دادیم و در بازی بعدی تیم فوتسال عراق را ۴ بر ۳ غلبه کردیم و به دلیل خستگی ۵ بر ۴ بازی را به مالزی واگذار کردیم و چین را ۲۹ بر صفر شکست دادیم و تیم ژاپن را با درایت مربی تیم، ۳ بر صفر بردیم و با توجه به میزبانی این دوره از بازی‌ها، فشار زیادی را بر روی خودمان احساس می‌کردیم و در بازی آخر کویت با دفاع بسته و استفاده از ضدحمله ۲ گل زد و در وقت عادی ۳ بر ۳ شدیم و در وقت اضافه موفق به شکست این تیم شدیم.

*ورود فوتسال به المپیک

اواخر خرداد‌ماه بازی دوستانه با تیم روسیه در چابهار و سپس بازی بعدی با میزبانی این تیم برگزار می‌شود و آبان‌ماه، مسابقات جهانی در برزیل و دفاع ایران از مقام جهانی برگزار می‌شود.

برای اولین بار فوتسال ناشنواسان وارد المپیک شد و در آذر‌ماه مسابقات المپیک در آنکارا برگزار می‌شود که کاپیتان و بهترین دروازه‌بان فوتسال ناشنوایان آسیا، تیم‌های اسپانیا، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، هلند، ژاپن و روسیه را حریفان قدرتمند جهانی تیم ایران نام برد.

*صدمه به فوتسال سوادکوه

تنها عضو مازندرانی تیم ملی فوتسال ناشنوایان، تعطیلی ۵ ساله جام رمضان فوتسال و کرونا را به عنوان صدمه‌زننده به این رشته ورزشی در سوادکوه توصیف کرد که اگر همان فوتسالیست‌ها با شرایط کمی و کیفی احیا شوند ۳ تیم لیگ برتری از سوادکوه را می‌توان برنامه‌ریزی کرد و وجود تیم شهدای سوادکوه و تیم شهروند بیانگر توانمندی رشته فوتسال در شهرستان است.

عضو باسابقه تیم ملی فوتسال ناشنوایان از ضرورت آمادگی بدنی ورزشکاران با تلاش خانواده‌ها و مربیان شد و دلیل دوری ورزشکاران موفق سوادکوه از غرور را دستیابی سخت آنان به موفقیت‌ها ذکر کرد و فعالیت در رشته ناشنوایان را به دلیل نوع ارتباط با بازیکنان، ایجاد تمرکز بیشتر و مشکلات معلولیت‌های مختلفی که برای این ورزشکاران وجود دارد را سخت‌‎تر از فعالیت ورزشکاران در رشته‌های غیرمعلولی نام برد.

رضایی که بیش از یک سال است به عنوان دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان مازندران فعالیت می‌کند و فعالیت این هیأت ورزشی را از بیمه ورزشی تا رایگان بودن جراحی، فیزیوتراپی و درمان برای اعضای تیم ملی و فعالیت‌های درمانی برای ورزشکاران با ریاست پزشکان در همه شهرستان‌های مازندران ذکر کرد.

رضایی با بیان اینکه ادارات و نهاد‌ها به اندازه توان خود با من همراهی کردند از حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سوادکوه و هیأت همراه برای تبریک موفقیت تیم فوتسال ناشنوایان کشور، تشکر کرد و از آمادگی خود برای اجرای رویداد‌های ملی با حضور تیم‌های ملی در شهرستان را بیان کرد.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ناشنوایان درباره احتمال مربیگری خود، گفت: تا زمانی که توان بازی را دارم به فکر مربیگری نیستم و در کلاس‌های مربیگری چند رشته ورزشی شرکت کردم و ۳ کارشناسی ارشد با توجه به عناوین قهرمانی در رشته‌های شیلات، تربیت بدنی و روان‌شناسی دارم و دکتری رشته روان‌شناسی را ادامه می‌دهم و از سال ۱۳۹۴ در واحد تربیت بدنی اداره کل بهزیستی مازندران فعالیت می‌کنم.

همراهی خانواده از کلید‌واژه‌هایی است که این عضو تیم ملی بارها به آن اشاره کرد و با بیان اینکه اولین آسیب ورزش حرفه‌ای در کنار فواید فراوان آن به خانواده‌هاست از همراهی همسر، پدر، مادر، خواهر و فرزند خود تقدیر کرد.

*راه‌حل ریشه‌کنی اعتیاد

رضایی، ورزش را مهمترین مانع اعتیاد ذکر کرد که با صرف هزینه‌های مبارزه با اعتیاد در حوزه ورزش می‌توان به ریشه‌کنی اعتیاد کمک کرد.

کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ناشنوایان که کارمند اداره کل بهزیستی است با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ عضو تیم ملی بوده و نیاز مالی ندارد ولی در استان‌های دیگر به هم‌تیمی من زمین، خودرو و پاداش‌های متنوع می‌دهند و من هیچ‌کدام را نخواستم ولی انتظارم این است که بدرقه‌ها و استقبال‌های ورزشی برای ورزشکاران به منظور ترویج و معرفی بیشتر ورزش و تشویق علاقمندان به آن باشد تا تبلیغ شود که با ورزش می‌توان به موفقیت دست یافت.

وی در پایان این گفت‌و‌گو از مدیران سوادکوه خواست تا از توانمندی‌های سوادکوه رونمایی کنند و با اشاره به اینکه ما در سوادکوه محروم نیستیم بلکه توانمندی‌های فراوانی برای پیشرفت داریم و از مردم تقاضا کرد که برای موفقیت تیم ملی دعا کنند.

گزارش از حسین سمیعی، مهر‌علی رهنمای و عمران اکبرنژاد

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.