پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایت چهل سال کار خیرخواهانه/ صرفه‌جویی به نیت کمک به مستمندان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زینب پورمرادی| انجام کار خیر فقط به وسع مالی نیاز ندارد بلکه قلبی دریایی و متصل به خدا نیاز دارد، همه مردم بر این باور هستند که برای خیر شدن نظر لطف خداوند لازم است و بس!

 اگر از لحاظ مالی تأمین هم باشیم ولی دل‌مان سمت و سوی خدا نباشد و برای رضای خدا قدم بر نداریم هیچ‌وقت آن کار خیر انجام نمی‌شود، مگر به خدا وصل شده و پروردگار را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم.

برای اثبات جمله بالا، به سراغ یک خیر چالوسی رفتیم و با او به گفت‌وگو پرداختیم که شما را به خواندنش دعوت می‌کنیم؛

 

حاج آقا تمکینی خیر چالوسی که شغل خودش معمار است از اول انقلاب تا به امروز برای یاری رساندن به نیازمندان از هیچ کمکی دریغ نکرد او حتی در هزینه خانواده خود صرفه‌جویی می‌کرد تا چیزی برای مستمندان بماند.

وی از شروع کارش می‌گوید: به مدت ۶ ماه به عنوان پاسدار در جبهه جنگ با افتخار خدمت کرده و بعد آن به شهر خودم آمده تا خادم مردم باشم، کار از اینجا شروع شد که ۵ هزار متر زمین اهدایی در فرج آباد چالوس به من واگذار شد.

در ادامه با رایزنی‌های صورت گرفته ۱۵ هزار متر دیگر را طی یک اطلاعیه با کمک مردم و خیرین خریداری و همچنین تعداد ۱۵ واحد مسکونی به افراد بی‌بضاعت تحویل شد و مابقی زمین را در قطعات ۲۰۰ متری تقسیم و به افراد مستمند واگذار شد.

وی می‌افزاید: بعد از تحویل خانه‌ها نمی‌توانستم بیکار بنشینم شروع  به ساخت مسجد کردم و به مدت سه سال با استعانت از خدای بزرگ این مهم نیز به ثمر نشست و تا به الان به مدت ۱۸ سال مردم از آن مسجد بهره‌مند هستند و همچنین ساخت زورخانه از اقدامات اولیه برای جوانان شهرم بود.

 

 

*در تمام مراحل با کارم لذت می‌بردم 

تمکینی از کمک به مردم در تمام مراحل زندگی گفته و ادامه می‌دهد؛ با کمک افراد خیّر دیگر، در سال سه مرحله بسته معیشتی برای افراد نیازمند تهیه و توزیع می‌کنیم، درخواست‌های متعددی برای تکمیل خانه‌های تک واحدی داشتیم که با همت خیرین و اهدا مقداری از مصالح از جمله میله گرد، ایرانیت و غیره به خواسته‌ها رسیدگی شد و همچنین برای سیل‌زدگان طی دو مرحله دو وانت وسایل و تجهیزات ارسال کردیم.

وی به مشارکت فرزندان خود در این راه می‌بالد و ادامه می‌دهد: به مدت ۴۰ سال با این نوع اقدامات زندگی می‌کنم و عشق می‌ورزم و یک ریال به فرزندانم کمک نکردم ولی خدا رو شکر فرزندانم راه من را ادامه خواهند داد و در تمامی کارهای خیر مشارکت می‌کنند.

*ساخت خیریه حضرت زینب (ع) برای دختران یتیم

حاج آقا اضافه می‌کند: از طرف یکی از دوستان زمینی به مساحت ۵۰۰ متر برای ساخت مرکز خیریه دختران دریافت کردیم با توجه به مساحت کم ۷۰۰ متر دیگر نیز با کمک بقیه دوستان خریداری و بنایی به مساحت ۱۴۰۰ متر در ۴ طبقه برای نگهداری با ظرفیت ۶۰ دختر یتیم ساخته و آماده بهره‌برداری است.

خیریه حضرت زینب(س)

وی از مسوولان دولتی گله‌مند است و بیان می‌کند: متاسفانه از سوی دستگاه‌های دولتی هیچ‌گونه حمایتی نشدیم و در صورت عدم  پرداخت حتی هزینه برق ساختمان خیریه، دچار قطعی برق خواهیم شد.

تمکینی از اتفاق بد برای یکی از جوانان در این دوران می‌گوید و اضافه می کند: یکی از بدترین اتفاقات که با آن مواجه شدم مرگ جوانی بود که در مسجد باب الحوائج مشغول کار بود و به علت سانحه فوت کرد؛ در حال حاضر با کمک فرزندانم خانواده متوفی را برای تکمیل خانه نیمه‌کاره‌شان یاری رسانده و آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار داده و متعاقب آن ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

این خیر با اشاره به نور صلوات در تکمیل بودجه برای کمک به مردم خاطرنشان می‌کند: بعضی مواقع که با کمبود بودجه مواجه می‌شدم با نذر صلوات و طی یک تماس با دوستانم بلافاصله بودجه تکمیل و تاکنون هر درخواستی از دوستان برای کمک به مردم داشتم دوستان بدون چشم‌داشتی انجام دادند و بسیار خرسندم و خدا رو شکر می‌کنم با کمک فرزندان و دوستانم تا به الان در حال خدمت به مردم هستم و همچنین از نظر مالی و جسمی هر چه در توان داشتم گذاشتم.

حاج آقا تمکینی از صبر و همراهی همسرش در این راه می‌گوید: در تمام این سال‌ها همسرم حتی در خورد و خوراک صرفه جویی و بخشی از درآمدمان را به مستمندان تخصیص می‌داد و اعتقادی جهت جمع آوری اموال برای وراث را نداشته و همیشه می‌گفتند خدا خودش به فرزندانم کمک می‌کند، در این دنیا کمی داشته باشیم و اداره شویم کافی است،جمع‌آوری اموال برایم مسوولیت دارد و موقع مرگم جلوی چشمم سیاه می‌شود.

حاج آقا از معجزه‌ها در این کار مطالبی بیان می‌کند؛ در این کار معجزه‌های زیادی دیدم، بنده سال‌های متمادی در محرم به مدت ۱۰ شب توزیع غذا داشتم و یک سال تنها در مسجد نشسته بودم از خدا خواستم که ای کاش امسال برای خرید ملزومات مزاحم دوستان نشوم و امسال خودت برسان!

 

خیریه حضرت زینب(س)

کمتر از ۱۰ دقیقه فردی مراجعه کرد و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان که آن زمان هزینه بیش از ۱۰ شب شام‌دهی در ایام بود را پرداخت کرد، بدون اینکه هیچ شناختی از بنده داشته باشد و آن سال محرم را زیر سایه الطاف الهی با شور بیشتری برگزار کردیم.

به گزارش فارس، گویی آقای تمکینی هر اقدام خیرش را متصل و مدیون به خدا می‌داند، انگیزه ادامه کار را هم از نگاه خداوند متعال می‌گیرد، برایش فرقی نمی‌کند کمکش به چه کسی برسد چرا که می‌داند خداوند همواره ناظر و مراقب همه اعمال است‌.

 /۳۱۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.