پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایت سه نسل بر یک پرده پس از برخورد جسم سخت

0

پس از برخورد جسم سخت به سر با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که توسط گروه تئاتر “چمباتمه” برای نخستین بار در استان مازندران و دومین بار در کشور اجرا می شود.

این نمایش به کارگردانی مهدی ملکی و با بازیگری منا زاغی ، میلاد محمد نژاد و بامداد یوسفی از روی نمایشنامه سجاد داغستانی اجرا می شود که این موضوع بر اساس ساخته‌های ذهنی نویسنده است. 

نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر در سه بخش که هر بخش فقط با بازی یک بازیگر همراه است اجرا خواهد شد.

میلاد محمد نژاد یکی از بازیگران این نمایش به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشنامه روایت سه نسل مختلف با سه روایت است که هر کدام با مشکلات زمان خود دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: بازیگران در این نمایش مسائل اجتماعی مختلف عصر خود را بازی می کنند و هر کدام به شیوه خود با آن روبرو خواهند شد.

این بازیگر تئاتر اظهار داشت: در تئاتر پس از برخورد جسم سخت به سر، این ایهام وجود دارد که بازیگر در مواجه با مشکلات خود به جنون رسیده و به همین علت بخش قابل توجهی از داستان به نگرش مخاطب وابسته است.

به گفته او برداشت مخاطب از رفتار بازیگران و تحلیل داستان به این بستگی دارد که هر شخصیت را در چه قالبی تفسیر کند.

محمد نژاد گفت: نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر در جشنواره امسال تئاتر مازندران حائز رتبه‌های برتر شد که شامل بهترین بازیگر زن ، بهترین بازیگر مرد، بهترین طراحی صحنه و جایزه بهترین کارگردانی از نگاه مخاطب بود.

وی هدف از اجرای این تئاتر را تلنگری به جامعه امروز عنوان کرد که باید به شناخت آسیب های اجتماعی در قالب موضوعات سیاسی ، فرهنگی و جنسیتی دست یابد.

این بازیگر تئاتر مسائلی همچون آزار جنسی، مشکلات سیاسی ، رفتارهای اجتماعی را از لایه های اصلی تئاتر پس از برخورد جسم سخت به سر عنوان کرد و گفت: نام نمایش نیز به دلیل اتفاقی است که در بخش نخست رخ می دهد  که سر بازیگر در نقش دختری که به آن تجاوز شده به بخش از وسائل خانه برخورد می کند.

قرار است نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر از تاریخ ۶ دی ماه امسال تا ۱۵ دی بر روی صحنه سالن تئاتر بلک باکس مجتمع ارشاد مرکز استان مازندران برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.