پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایتی از شهدای محرمی مازندران و بدرقه تا بهشت+ فیلم و عکس

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ مریم‌ نظری| انتظار واژه سختی است که فقط آنانی که چشم به راهند؛ می‌دانند و انتظار برای پدر انتظاری بسیار سخت‌تر است که آن را خم پدر از دست داده‌ها می‌دانند، واژه غریبی که شاید فقط انتظار نوشته شود اما جان به لب می‌آید تا خبری از جگر گوشه‌ات برایت برسد.

و حال و روز خانواده سردار شهید حاج رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی و کریمیان سه شهید مازندرانی  را در همه ۶ و ۷ سال گذشته و اکنون پس از بازگشت پیکر پاک پدر فقط خودشا ن‌می‌دانند و خدای‌شان.

اگرچه آرامش دارند و دلدادگی‌های‌شان برای پدر از نظر ما مخفی است؛ اما عشق به پدر عشقی است که تمامی ندارد و همه ما این حس را درک کرده ایم و حال که وجود مادی‌اش را ندارند، اگرچه آرام تند از برگشتن پیکر پاکش اما در دل هیاهویی دارند که دو حس خوشحالی و ناراحتی را همچنان که پسر شهید کابلی گفت برایشان تداعی می‌کند.

حس خوشحالی برگشت پیکر پدر و حس غمگین نداشتنش به صورت مادی.

این روزها که مازندران در دهه اول ماه‌محرم حال و هوای محرمی گرفته و حضور شهدای مدافع حرم محرم شهیدان حاج رحیم کابلی، محمدامین کریمیان و تاش‌موسی حال و هوای دل‌مان را عوض کرده می‌توان با حضور شهدای محرمی خان‌طومان سوریه بیشتر به کربلا، غم از دست دادن، غریبی آل‌الله پی برد.

این روزها شهدای محرمی مازندران از خان‌طومان سوریه دوباره اعتبارمان شدند تا بار دیگر در مسیر انقلاب و ارزش‌ها بایستیم و پایبند ارزش‌ها باشیم، تا مشکلات ریز و درشت بر ما و اراده ما اثر نکند، تا استوارتر از همیشه برای انقلاب بایستیم و تحمل کنیم.

به راستی این همه دلدادگی برای حاج رحیم و حاج رحیم‌ها از کجاست که این چنین عاشقانه برایش از ساعت‌ها قبل در مراسم وداع و تشییع حاضر می‌شوند و دلدادگی می‌کنند.

 در تشییع شهید حاج رحیم کابلی در کنار خانواده و دلدادگی‌های‌شان زنان و مردانی را دیدم که عصازنان آمده بودند، همانانی که ضعف جسمی تاب حرکت تا درب منزل‌ را از آنها گرفته است اما آمدند تا نظاره‌گر بدرقه مردی باشند که همه زندگی‌اش خوبی و نیکی و حلال خدا بود.

مردم قدرشناس بهشهر به استقبال و بدرقه مردی آمدند که میان هیاهوی شهدا دل از خاک برید و آسمانی شد تا ما در بیراهه‌ها نمانیم و راه را بیابیم و چه خوش در تاسوعای حسینی علمداری کرد و چه خوب مردم با او وداع کردند و با گفتن ” علمدار خوش آمد خوش آمد” دل‌ها را با خود به عرش بردند.

حاج رحیم را همه آنانی که دیده‌اند به پاکی و صداقت و مردی که غیر از شهادت حقش نبود، می‌شناسند و حالا به این‌حرف حاج قاسم رسیدم که گفت: باید شهید باشی تا شهید شوی و الحق حاج رحیم قبل از شهید شدن شهید بود، شهید ولایت و رهبری و اسلام و انقلاب و چه خوش مزدش را گرفت و به آرزویش شهادت رسید.

آری حاج رحیم و همرزمانش دل از قفس دنیا بریدند تا ما در قفس مال و جاه و دنیاطلبی گرفتار نشویم؛ سردار خوبی‌ها برای اعتلای دین و اقتدار نظام جانانه ایستادند و در راه هدفش به شهادت رسیدند تا ما در ادامه راه شهدا ثابت قدم باشیم.

و بهشهری ها همچنان همیشه عجب مهمان‌نوازی کردند و عجب برای مهمان‌شان که خود میزبان‌ما بوده سنگ تمام‌گذاشتند و ساعت‌ها پیکر پاک سردار شهید حاج رحیم کابلی را پیاده تا میعادگاه عاشقان‌گلزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر مشایعت کردند.

اصلا محرم امسال از همان ابتدا با محرم‌های دیگر فرق داشت، از همان روزهای اولی که علم محرم برپاشد و نام قرارگاه شهید کابلی مزین بخش بنرهای محرم بهشهر شد، دل‌مان‌گواهی می‌داد که دیگر وقت آمدن حاج رحیم است و وقتی اسمش و عکسش را می‌دیدیم می‌فهمیدیم که چقدر دل‌مان برای حاج حرم تنگ شده است و چه به موقع و سربزنگاه رسیدی و دل‌های‌مان را در محرمی دیگر کربلایی کردی.

خوش آمدید شهدای محرم که محرم امسال با شما حال و هوای دیگری دارد، خوش آمدی حاج رحیم که تداعی گر دوباره کربلا و محرم و عاشورا شدی و دل‌های‌مان را دوباره عاشق کردی، عاشق خودت حسین ات، کربلا و زینب و آل الله ات، همیشه همینطور بودی حاج رحیم یادت‌ می‌آید روزهایی که به عنوان دبیر هیأت‌های مذهبی بهشهر در جلسات حاضر بودی همواره دغدغه اهل بیت و آل‌الله و عزاداری‌های با شکوه داشتی و برایت هیأت بزرگ و کوچک فرقی نداشت همه را به میدان می آوردی.

 چه خوب در محرم امسال علمداری کردی و همه هیأت ها را گرد هم آوردی، همان هیأت ساده ای که همه دغدغه ات بودند در کنار همه دلدادگان آمدند تا در عزای علمدارشان نوحه سرایی کنند و عجیب عاشقانه ۵ کیلومتر مسیر تشییع‌ات را دل دادگانت‌پیاده تا سرزمین عشق گلزار شهدا طی کردند، تا ادای دین کنند.

مردم وفادار بهشهر امروز در بیعت میلیونی خود با سردار کابلی شهید محرم امسال از بیمارستان امام خمینی بهشهر تا گلزار شهدای بهشت فاطمه سردار کابلی را با سلام و صلوات و نوحه خوانی و برپایی موکب های پذیرایی بدرقه کردند و همانطور که شهید کابلی وصیت کرد نمازش را حجت الاسلام سیدعربعلی جباری امام‌جمعه بهشهر اقامه کرد و بار دیگر بهشهری ها پیمانان را با ولایت تجدید کرده و عهد دوباره ا با ولایت و شهدا بستند تا همواره در مسیر ولایت و رهبری باشند.

مردم ولایتمدار بابلسر هم عصر تاسوعای حسینی از شهید کریمیان با گل و گلاب و اسپند استقبال و تا میعادگاه عاشقان و سرای ابدی شهیدشان را تشییع کردند.

تشییع پیکر مطهر حجت الاسلام والمسلمین‌محمدامین کریمیان عصر یکشنبه و در تاسوعای حسینی از سپاه بابلسر به سمت میدان شهدای بیت‌المقدس و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید برگزار و سپس در شهر بهنمیر از مقابل حوزه علی ولی‌الله(ع) بهنمیر در بازارسر به سمت خیابان اصلی و سپس حاجی‌کلا برگزار شد.

پیکر مطهر شهید بنا بر وصیت شهید در مزار شهدای حاجی‌کلای بهنمیر تدفین شد.

شهید کریمیان به همراه چهار همرزم شهیدش یک هفته‌مهمان‌مازندرانی ها بود و این شهید بعد از تشییع در مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی ثامن الحجج برای وداع به تهران رهسپار شد و پس از مراسم وداع در تهران وارد شهر قم شد و پس از طواف در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)؛ مهمان تعدادی از هیات‌های مذهبی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، گلزار شهدا و مدرسه علمیه فیضیه بود و سپس مردم بابلسر در شهر شهید و در شب تاسوعای حسینی با او وداع کردند.

پیکر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان روز تاسوعای حسینی (۱۶ مرداد) در  بابلسر تشییع و در حاجی کلای بهنمیر خاکسپاری شد.

طلبه شهید مدافع حرم «محمدامین کریمیان» ۳۱ شهریور ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر بابلسر (استان مازندران) متولد شد و ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمد؛ این شهید روحانی از طلاب ممتاز و شاخص موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم بود.  

پیکر مطهر شهید مصطفی تاش موسی شهید مدافع حرم رامسر هم در روز عاشورای حسینی با حضور مردم، مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی از اردوگاه شهدای هفتم تیر به سمت گلزار شهدای گالش‌محله برگزار شد.

این مراسم معنوی در عاشورای حسینی با حضور صدها تن از مردم و مسؤولان برگزار و حضار با نوحه خوانی و عزادار ی با پیکر این شهید وداع کردند.

شهید تاش موسی نخستین شهید مدافع حرم از شهرستان رامسر است که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سحرگاه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید و امروز با حضور گسترده مردم در عاشورای حسینی تشییع شد.

 

 

 

 

 

و این چنین شهدای محرمی مازندران تا بهشت با حضور خیل عظیم‌مشتاقان‌حسینی و زینبی در تاسوعا و عاشورا ی حسینی با شهدای‌شان بدرقه کردند تا ضمن ادای دین، در ادامه راه شهدا بیعت دوباره با ولایت و رهبری و شهدا بندند.

 /۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.