پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رقابت 60 اثر در نخستین جشنواره طراحی و دوخت لباس حور

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اختتامیه نخستین دوره جشنواره طراحی و دوخت لباس “حور” به کار خود پایان داد و از نفرات برتر این جشنواره در دو بخش طراحی لباس و دوخت لباس تجلیل به عمل آمد.

* هر لباس برای خود پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد

علی‌ اکبری‌مجد در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه مسیر پر فراز و نشیبی را برای برگزاری این جشنواره طی کردیم، اظهار کرد: این برنامه از پنجم دی ماه آغاز شد و طی مدت ۹۰ روز به کار خود پایان داد که این انتظار را نداشتیم بتوانیم مراسم اختتامیه این مراسم را برگزار کنیم.

مسؤول اداری نخستین جشنواره طراحی و دوخت لباس حور با بیان اینکه صنعت طراحی و دوخت لباس لایه‌های زیادی داشته و هر لباس برای خود پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: جشنواره طراحی و دوخت لباس حور با نگاه ایرانی اسلامی برگزار شد تا گامی برداشته شود برای خارج شدن این صنعت از مظلومیت.

وی ادامه داد: در این مسیر ما گمنام کار خود را آغاز کردیم و امروز از شما می‌خواهم کمک کنید تا این مسیر ادامه پیدا کند چرا که بنا داریم این جشنواره به صورت فصلی برگزار شود.

* دلیل بیکاری مهارت‌های کاری است

حسن هدایتی رئیس دانشگاه علمی کاربردی بابل در ادامه این مراسم با بیان اینکه کشور در کارهای بنیادی کمبودهایی دارد، تصریح کرد: سیستم مدیریت دانشی که بتواند دانش تولید شده در حوزه‌های مختلف را جمع آوری، پردازش و در اختیار دیگران قرار دهد نداریم که از ضعف‌های ما در کشور است.

وی افزود: دلیل بیکاری ما کمبود فرصت‌های شغلی نیست بلکه کمبود مهارت‌های کاری است که برای حل این مشکل و انجام تجارت نیاز به عمل داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بابل با اشاره به اینکه یک فرد برای وارد شدن به فضای کسب و کار به ۷۰ الی ۸۰ مهارت نیازمند است، اظهار کرد: باید در مسیر ورود به فضای کسب و کار شکست‌ها را برای خودمان شبیه‌سازی کنیم چرا که مهارت‌های زیادی برای کارآفرین شدن لازم است.

وی در پایان گفت: در بخش پوشاک بازار بسیار بسیار بزرگی وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

* رقابت ۶۰ اثر در نخستین جشنواره حور

مرتضی اصغری‌سلیمانی در ادامه این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره طراحی و دوخت لباس حور اینگونه نیست که بعد از به اتمام رسیدن جشنواره و اهدا جوایز دوستان را نبینیم بلکه در قالب کار گروه‌های فناور و واحدهای فناوری ادامه مسیر را در خدمت این عزیزان هستیم.

وی افزود: کسی که یک طرح خوب ارائه کرده باشد قطعا می‌تواند طرح‌های بهتری هم ارائه دهد.

مسؤول اجرایی جشنواره طراحی و دوخت لباس حور با بیان اینکه قطعا کم و کاستی‌هایی در این مسیر وجود داشته اما در حد توانمان ریل گذاری این مسیر را انجام دادیم، تصریح کرد: با گذر زمان این کم و کاستی‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است افراد برگزیده به صورت دو تیم در کنار هم مشغول به فعالیت شده و وارد بازار تولید شوند.

اصغری‌سلیمانی با اشاره به اینکه در نخستین دور جشنواره ۶۰ طرح و لباس به دبیرخانه ارسال شد، اظهار کرد: ۳۰ اثر در بخش طراحی و ۳۰ اثر در بخش دوخت از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کردند که در اختتامیه این جشنواره ۱۸ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که ۳ نوجوان هم بین افراد برگزیده حضور داشتند.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره ۳ نفر برتر مورد تجلیل قرار گرفتند، تصریح کرد: در ادامه این مسیر با حضور افراد برگزیده در فاز تولید، مهارت‌آموزی و احیا صنعت پوشاک گام برمی‌داریم.

وی در پایان گفت: برای برگزاری این جشنواره مشکلات و مسائل مختلفی را داشتیم اما امروز خوشحالم که در خدمت شما هستیم و امیدوارم جشنواره‌های بعدی را با برنامه‌ریزی بهتر برگزار کنیم.

 /۸۶۰۳۶/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.