پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا | پوراسماعیل بر بام آسیا و نادعلیان نائب قهرمان شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه ۳ تیرماه در بخش کیوروگی به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون آغاز شده است.

امروز یکشنبه در سومین روز این رقابت‌ها علیرضا نادعلیان و زهرا پوراسماعیل دراوزان ۸۷+ و ۷۳- کیلوگرم به شیاپ جانگ رفتند که هر دو تکواندوکار با پیروزی به حریفانشان به فینال رسیدند تا به یک طلا و نقره دست پیدا کنیم.

علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در نخستین پیکار خود در مرحله یک چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر را در دو راند و با نتایج ۸ بر صفر و

۱۴ بر ۲ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله هم «امیرعلی اکبری» از افغانستان را شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد.

نادعلیان در مبارزه پایانی «سونگ ژائوژیانگ» از چین در ۲ راند باخت و به مدال نایب قهرمانی رسید.

زهرا پوراسماعیل هم که برای نخستین بار در وزن ۷۳- کیلوگرم مبارزه می‌کند، در بازی نخست ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۷ بر ۶ برابر «راما الراب» نماینده اردن پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز برابر «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی در دو راند پیروز و راهی مبارزه نهایی شد.

پوراسماعیل در  برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ به پیروزی دست پیدا کرد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا دومین طلا کاروان ایران حاصل شود

پوراسماعیل اولین طلا آسیایی در بزرگسالان و سومین مدال آسیایی خود را به ثبت رساند.

به گزارش فارس؛ مازندران پیش از این ۴ مدال برنز در ۲ بخش کیوروگی و پومسه توسط نمایندگان ملی پوش استان کسب کرده و فردا در حسن ختام مسابقات فرزان عاشورزاده به مصاف حریفانش می رود.

 / ۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.