پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع مشکلات صادرات نیاز به مشارکت همه‌جانبه دارد

0

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران در ساری افزود: با پاس کاری مشکلات صادرات به یکدیگر از سوی بخش خصوصی و دولتی نمی توان این مشکلات را رفع کرد.
وی اضافه کرد: دولت به مشکلات پیش‌روی صادرات غیرنفتی و صادرکنندگان آگاهی کامل  دارد و برخی از تصمیمات نیز در راستای گره گشایی برای رفع  این مشکلات اتخاذ می شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید نسبت به تمام دولت های گذشته شرایط برای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فراهم است و در این نشست ها نیز تصمیمات خوبی برای گره گشایی مشکلات پیش روی صادرکنندگان و واحدهای تولیدی و صنعتی  گرفته می شود.
حسین زادگان اظهار داشت: در استان مازندران نیز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی و رفع مشکلات تولیدکنندگان به طور مداوم برگزار می شود و در این شورا نیز با همکاری دستگاههای اجرایی برای رونق کسب و کار فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
رییس شورای توسعه صادرات مازندران اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی موظفند تا تمام توان خود را برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و صادرکنندگان به کار گیرند و کسانی که این توانایی را ندارند، باید از سمت خود کناره گیری کنند.
حسین زادگان افزود: استان مازندران پتانسیل و ظرفیت های زیادی از لحاظ تولیدی و صنعتی دارد و برندهای بزرگ کالایی نیز در حوزه صادراتی دارد که در سطح ملی نیز از جایگاه خوبی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: ما در استان با داشتن چهار بندر و پنج گمرک از لحاظ زیرساختی برای صادرات محصولات غیرنفتی توانمندی های زیادی داریم و باید با اراده مشترک  دولت و بخش خصوصی و بهره گیری از این زیرساخت ها زمینه توسعه اقتصادی مازندران را فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: همه ما موظفیم تا با همکاری و همفکری یکدیگر مشکلات کشور را از پیشرو برداریم و بستر را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دولت از کارکرد بخش خصوصی در تمام حوزه ها از حمله صادرات غیر نفتی حمایت می کند و این رویه در استان مازندران نیز پیگیری می شود.
امروز در پایان این مراسم از ۲۰ صادرکننده نمونه استان مازندران با حضور نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، معاون وزیر و رییس کل توسعه و تجارت ایران تجلیل شد.
در هشت ماهه سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.