پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تصرف ۵۵۸ هکتار از اراضی ملی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با زمین‌خواری و رفع تصرف از اراضی ملی و تاکید رئیس قوه قضائیه دراین مورد اظهار کرد: برخورد با متصرفان اراضی ملی در سال گذشته در اولویت قرار گرفته و اقدامات خوبی در سراسر استان صورت گرفت.

وی اهمیت گزارش‌های مردمی در رفع تصرف اراضی ملی و طبیعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و تصرف از طریق سامانه سجام موارد را اعلام کنند تا پیگیری‌ها در زمان کمتری صورت گیرد؛ البته منابع طبعی نیز باید به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه‌های استحفاظی باشد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به میزان خلع ید اراضی استان گفت: ۱۹۴ هکتار از اراضی ملی در سال ۱۴۰۰ رفع تصرف شد که در سال گذشته این رقم به ۵۵۸ هکتار رسید و این نشان از قاطعیت و پیگیری دستگاه قضایی استان در برخورد با متخلفان و حفظ اراضی ملی دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی ملی مختص یک اداره یا یک نهاد نیست و باید همه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط با همکاری و همدلی عزم خود را جزم کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.