پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تصرف عرصه‌های ملی در «رینه» و «شهنه‌کلا» شهرستان آمل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در اجرای قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، نسبت به رفع تصرف عرصه‌های ملی در «رینه» و «شهنه‌کلا» این شهرستان اقدام کردند.

مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و یگان حفاظت منابع طبیعی آمل در گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، نسبت به رفع تصرف عرصه ملی در رینه و روستای شهنه کلا بخش دشت سر و نیز جلوگیری از تصرف اراضی ملی در آبگرم لاریجان این شهرستان اقدام کردند.

علی اصغر اسماعیل زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در این باره گفت: مأمورین سرجنگلبانی لاریجان در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۲۰۰ مترمربع از عرصه ملی در رینه که بصورت غیرقانونی بوسیله دیوار بلوکی محصور شده بود را رفع تصرف و آزاد کردند و در ادامه گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، عملیات تخریب و تصرف اراضی ملی در روستای آبگرم را متوقف و ضمن جلوگیری از تصرف عدوانی، نسبت به صدور اخطار به متخلف اقدام کردند. مأموران منابع طبیعی با اقدام بموقع، اراضی ملی در بخش لاریجان آزاد و به بیت المال بازگرداندند.

وی افزود: همچنین یک اکیپ متشکل از مأموران سرجنگلبانی لاریجان و یگان حفاظت منابع طبیعی آمل در راستای کنترل و مدیریت چرای دام، از مراتع لاریجان نیز بازدید میدانی کردند.

در ادامه فعالیت و اقدامات این اداره؛ مأموران سرجنگلبانی «کرسنگ» حدود ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در روستای شهنه کلا بخش دشت سر که به‌صورت غیرقانونی به‌وسیله دیوار بلوکی محصور شده بود را رفع تصرف و آزاد کردند و مأمورین با جمع آوری آثار تصرف، عرصه ملی را به بیت المال باز گرداندند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.