پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تجاوز به حریم جاده‌های مازندران با جدیت دنبال می‌شود

0

مسئول واحد حریم اداره کل راهداری مازندران : صیانت از حریم راه‌های استان به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و با جدیت با متخلفان و ناقضان حریم برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه گشت‌های راهداری به صورت مستمر  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان را رصد می‌کنند گفت: گشت صیانت از حریم سه ماهه گذشته موفثق به شناسایی ۷۰۶ مورد تخلف در حریم راه‌های استان شدند.

علی محمد لطفی  افزود: از این تعداد ۲۹۴ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۱۹۸ مورد جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز، ۱۳ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۲۰۱ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

او گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

لطفی با بیان اینکه درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.